1988 Cilt 3 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/16541
Browse
Browsing by Department "Eğitim Bilimleri Bölümü"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Ana çizgileriyle İngiliz egitim sistemi ve Türk eğitim sistemiyle karşılaştırma(Uludağ Üniversitesi, 1988) Ulusavaş, Mualla; Necatibey Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüToplumsal sistemin alt sistemlerinden biri olan eğitim sistemi, bir yandan kendisini çevreleyen sosyo-kültürel ortamla etkileşimini sürdürürken, öte yandan kendisini oluşturan ögelerin birbiriyle etkileşimi sürecinde değişimlere uğramaktadır. Çalışmamızda, eğitim sistemine dinamik bir bakışla, önce İngiliz eğitim sisteminin için de bulunduğu ortam, kısa tarihçesi, sistemin amaçları, örgütsel yapısı ve yönetim süreçleri üzerinde durulmuş; sonra da Türk Eğitim sistemiyle benzerlik ve farklılık belirtici bir karşılaştırma yapılmıştır.Item Emotional disturbances and their relation to learning(Uludağ Üniversitesi, 1988) Çelen, Nermin; Necatibey Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüChildren learn at various rates of speed. Some of them who have physical defects (poor vision or hearing) may fail to learn. Physical defects are not the only reasons for non-learning. The children who have emotional conflicts show the symptoms of non-learning also. Resistance to learning is accompanied by school phobia, truancy, extreme withdrawal from classroom activities. Warm and accepting class-room teachers help to solve the problems of child ren. Sometimes they are not capable to over come the severe ones. The child who has serious disability needs special help from a trained therapist.Item Personel seçimi(Uludağ Üniversitesi, 1988) Özalp, Deniz; Necatibey Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüPsikometrik olarak personel seçme çalışmalarının amacı, hem işin ya da kurumun gereksindiği bireyleri seçerek verimi arttırma; hem de bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bir işte çalışmasını sağlayarak üretken, başarılı ve dolayısıyla mutlu olmasına yardımcı olmaktır. Personel seçme bir süreçtir ve her seçme süreci, belirlenmiş bir stratejiye göre birey hakkında bilgi toplamayı, toparlanan bu bilgileri bir ölçütle karşılaştırarak yorumlamayı ve seçme kararının verilmesini içerir. İyi bir seçimin yapılabilmesi, temelde bilgi toplamada kullanılan yol ve araçIarın uygunluğuna bağlıdır Seçme işinde ölçme aracının geçerliği, bireylerin sahip olması istenilen bilgi, beceri ve yeteneklere uygun bilgi toplayabilmesiyle artar. Bunun için de gerekli özelliklerin çeşitli yollarla analiz edilip belirlenmesi lazımdır. Ölçme aracının geçerliğinin sağlanması yanı sıra uygun bir stratejinin belirlenmesi verilecek kararın doğruluğu için büyük önem taşır.