2012 Cilt 25 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12320
Browse
Browsing by Department "Eğitim Fakültesi"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Item Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin “canlılarda üreme ve gelişme” konusu hakkındaki görüşleri(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Özer, Dilek Zeren; Özkan, Muhlis; Eğitim FakültesiBu çalışmada, 2000 tarih ve 2518 sayılı MEB Tebliğler Dergisinde yayınlanan Fen Bilgisi Öğretim Programı’nda yer alan “Canlılarda Üreme ve Gelişme” ünitesinin öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri değerlendirilmiştir. Öğretmenlere ünite hakkındaki görüşleri sorulmuş ve ünitede kullandıkları yöntem, teknik ve materyallerin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca, çalışmadan elde edilen sonuçlar, 2004 programı için öğretmen görüşlerini belirlemeye yönelik olarak yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılması yapılmıştır. Çalışmada öğretmenlerin görüşlerini almada tarama modelinden yararlanılmış ve Bursa Merkez İlçelerinde görev yapan toplam 97 fen bilgisi öğretmenine iki bölüm ve 27 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgular frekans ve yüzde hesaplamaları yapılarak yorumlanmıştır. Araştırmaya katılan fen bilgisi öğretmenleri ünitenin dil ve anlatımı, ilgi çekiciliği, görsel materyaller, örneklerin niteliği konusunda olumlu görüş bildirirken; yeni geliştirilecek olan öğretim programlarında daha etkili ve daha fazla günlük hayat örneklerine, değerlendirme sorularına, çalışma yapraklarına, görsel materyallere, yöntem ve tekniklere yer verilmesi noktasında ortak görüş bildirmişlerdir. Ayrıca öğretmenlerin ünitede daha çok tartışma yöntemini, beyin fırtınası, soru-cevap tekniklerini, ders kitabı, tepegöz gibi materyalleri kullandıkları belirlenmiştir.Item İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersindeki insan ve çevre ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemiyle işlenmesinin öğrenci başarısı üzerine etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2012-03-13) Güngör, Sema Nur; Özkan, Muhlis; Eğitim Fakültesi; Fen Bilgisi ÖğretmenliğiBu araştırmada; İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki İnsan ve Çevre Ünitesine ilişkin başarılarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada, ön test son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılının II. döneminde 5 hafta süreyle, Bursa Nilüfer, Kestel ve Yıldırım ilçelerinden seçilen okullarda gerçekleştirilmiş ve çalışmaya 207 öğrenci katılmıştır. Bu okullardaki ilköğretim 7. sınıf şubelerinden biri deney grubu (n=104), diğeri de kontrol grubu (n=103) olarak belirlenmiştir. 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde yer alan “İnsan ve Çevre” ünitesi, deney gruplarında İşbirlikli Öğrenme Yöntemi, kontrol gruplarında ise Geleneksel Öğretim Yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Başarı Testleri ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Veriler bağımlı ve bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; Fen ve Teknoloji dersinde deney gruplarına uygulanan İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, kontrol gruplarına uygulanan geleneksel öğretim yöntemlerine göre başarıyı arttırmada daha etkili olduğu tespit edilmiştir.Item Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Uludağ Üniversitesi örneği)(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Gökçe, Feyyat; Sezer, Gönül Onur; Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüBu araştırmanın amacı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını ortaya koyarak öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumların geliştirilmesine katkıda bulunmaktır. Bu amaç için 536 öğretmen adayının görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada öğrencilere ait demografik bilgileri elde etmek için Kişisel Bilgi Formu, öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarını ölçmek için Çetin (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutumlarının cinsiyete, okudukları bölüme, mesleğe başladıklarında çalışmak istedikleri kurumlara, mesleğine yönlendiren nedenlere, akademik başarı ortalamalarına göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Öte yandan öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun devlete bağlı bir eğitim kurumunda çalışmak istedikleri belirlenmiştir. Araştırmayla da ortaya çıkmıştır ki etkili bir eğitim sistemi için kaliteli, motivasyonu yüksek ve öğretmenliğe ilişkin olumlu tutumlara sahip öğretmenler yetiştirmek gerekmektedir.daha ayırt edici ölçütlere göre seçilmesi ve öğretmenliğe karşı olumlu tutumlara sahip olacak şekilde yetiştirilmesi gerektiği söylenebilir.Item Peacemaking skills: Anatolian sufi verses and the peace education(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Dinçer, Figun; Eğitim FakültesiTimoty Reagan says “Peace is our future, and peace education is a key means toward reaching that future” (2003: 2). It is assumed that Anatolian Sufis have been using that key means since thirteenth century. Regardless of the geographical, religious, cultural and chronological distances among them, the verses of Sufis in Anatolia contain similar messages with the peace education today that highlights values like humanism, peace, conflict resolution and tolerance. In addition to these values, the Sufi verses reflect the themes of love toward both God and the whole range of existence. The aim of this present study is to explore the peacemaking skills in some of the verses of Mevlâna Jelaleddin Rumî, Yunus Emre, Kul Himmet, Pir Sultan Abdal and Gaybî Sunullah and to discuss their approach to the concepts like conflict/conflict resolution and humanism for a peaceful world.Item Proje tabanlı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji konuları ile ilgili akademik başarılarına etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Özer, Dilek Zeren; Özkan, Muhlis; Eğitim FakültesiBu çalışmada, proje tabanlı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji konularındaki akademik başarılarına etkisi araştırılmaktadır. Çalışmada, deneme modellerinden olan ön test son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Deney grubuna 18, kontrol grubuna ise 19 öğretmen adayı katılmıştır. Uygulama sırasında, öğretmen adayı kişisel bilgi formu, biyoloji bilgi testi-II ve proje sunumu gözlem çizelgesi olmak üzere üç farklı ölçme aracından yararlanılmıştır. Sonuç olarak; tüm Biyoloji konularını içeren puanlar ile yapılan analizler neticesinde, proje tabanlı öğretimin, proje tabanlı öğretimin, boşaltım sistemi ve laboratuar uygulamaları konu alanlarındaki akademik başarıları üzerinde etkisinin olduğu görülmüştür.Item A study on the effects of the Cooperative Learning Method in science and technology education on the students’ attitude: Bursa model(Uludağ Üniversitesi, 2012-05-22) Güngör, Sema Nur; Özkan, Muhlis; Eğitim FakültesiIn this study, the e mphasis was given on the effects of the Cooperative Learning Method on the primary education 7th grade students’ attitudes in Science and Technology Education. A total of 101 students of four different schools in Nilüfer, Kestel and Yıldırım provinces of Bursa were selected and participated in this study in which the chapter of “Human and Environment” was studied using the Cooperative Learning Method. The data originated from the application results were collected by means of the survey of the Students’ Opinions on the Cooperative Learning Approach consisting of 20 questions, and evaluated using the SPSS 13.00 packaged software. In accordance with the results of the comparison made among the students studying Science and Technology subject at the four selected schools, it was found that the Cooperative Learning Method was positively effective in the attitudes of the 65% of the students, while it was negatively effective in the 20% of them; and it was also found that it was non-effective in the 15% of the students.Item The views of primary and preschool education teachers on classroom motherhood(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Derman, Meral Taner; Kahraman, Pınar Bağçeli; Eğitim Fakültesi; İlköğretim BölümüClassroom motherhood has some duties like preparing the classroom, satisfying the child’s needs, helping to the teacher, and making connections between parents and teachers out of the course time. Although classroom motherhood is practiced frequently in Turkey, no research can be found about the subject. The aim of this study is to present the concept of "Classroom Motherhood", which is practiced frequently in Turkey, and evaluate the views of primary and preschool education teachers on "classroom motherhood". The data have been collected with a survey form that had been prepared by researchers. Its name is "The Views of Teachers about Classroom Motherhood". 91 female and 17 male teachers with a total of 108 have participated in this study. %66 of teachers who participated in the research had a classroom mother. % 79 of teachers noticed that the classroom motherhood is a good and useful method.