Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/5063
Browse
Browsing by Department "Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Gömülü Sistemler ve Robotik Uygulamalar dersine ilişkin öğrenen özellikleri ve görüşleri: Bir öğretim tasarımına doğru(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2018-10-23) Uzun, Adem; Uz, Rüçhan; Eğitim Fakültesi; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi BölümüBu araştırmanın amacı Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören öğretmen adaylarının seçmeli olarak aldığı ‘Gömülü Sistemler ve Robotik Uygulamalar’ dersi ile ilgili ihtiyaç değerlendirme çalışması yaparak dersin öğretim programını geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada katılımcıların bireysel özellikleri ve derse yönelik görüşleri, demografik bilgileri, ön bilgi düzeyleri, öz-yeterlik algıları, motivasyonları ve dersten beklentileri olmak üzere beş alt boyutta belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma doğal sorgulama (Naturalistic Inquiry) yaklaşımı üzerine kurgulanmıştır. Araştırmaya 2017-2018 Bahar Dönemi’nde öğrenim gören son sınıf öğrencilerinden 14 kişi katılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemleri arasında yer alan maksimum çeşitlilik örneklemesi tercih edilmiştir. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırma verilerine göre katılımcıların ön bilgi düzeylerinin düşük olduğu, derse karşı motivasyonlarının yüksek düzeyde olduğu ve programlama temelli derslere ilişkin ön bilgi düzeylerinin derse karşı öz-yeterlik algıları ile ilişkili olduğu sonucuna varılmıştır. Bu bilgiler ışığında dersin öğretim tasarımına ışık tutacak kararlar alınmıştır.Item K-ortalama yöntemi ile İngiliz dili eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin doğal şubelerinin araştırılması(Uludağ Üniversitesi, 2000) Şentürk, Aysan; Eğitim Fakültesi; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi BölümüEvrendeki canlı ve cansızları sahip oldukları çeşitli özelliklere göre sınıflama insanoğluna çok önemli kolaylıklar sağlamaktadır. Yapılan sınıflama sonucunda olaylar basit hale gelmekte ve anlaşılabilirliği artmaktadır. Bu amaçla kullanılan istatistiksel tekniklerden biri, kümeleme analizidir. Kümeleme analizi, çok boyutlu uzayda birbirine yakın olan gözlemlerden meydana gelen grupları veya kümeleri araştıran bir çok değişkenli istatistiksel analiz tekniğidir. k-ortalama yöntemi ise küme sayısı önceden bilinen verilerin, doğal kümelerini araştırmada kullanılan bir kümeleme analizi yöntemidir. Bu çalışmada, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin bir örneklemi ele alınmıştır. Araştırılan konu, öğrencilerin mevcut şube dağılımları ile k-ortalama yöntemine göre elde edilen doğal şubelerin sonuçlarının, tutarlı olup olmadığını belirlemektir.Item Programlama öğreti̇mi̇nde kullanılabi̇lecek yazılımlara i̇li̇şki̇n öğretmen görüşleri̇(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-10-22) Baltalı, Salih; Uzun, Adem; Eğitim Fakültesi; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü; 0000-0001-6935-346XBu çalışmanın amacı BT öğretmenlerinin programlama öğretiminde kullanılabilecek bazı yazılımların kullanılabilirlik ve tasarım yönleriyle ilgili görüşlerini incelemektir. Çalışmada Scratch 1.4, Microsoft Small Basic 1.2, Microsoft Kodu Game Lab 1.4.64 ve Robomind 6.01 yazılımları incelenmiştir. Çalışmaya Bursa ilinde ortaokulda görev yapan 92 Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmeni katılmıştır. Bu yazılımların arayüz tasarımı ve kullanılabilirlik incelemesinde Nielsen’in (2015) sezgisel (heuristic) rehberi esas alınmıştır. Bu rehberin orijinali, araştırma amaçları doğrultusunda düzenlenerek elektronik bir form halinde öğretmenlere iletilmiştir. Araştırma nicel araştırma desenlerinden tekil tarama modeli temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin frekans, ortalama ve yüzdeleri hesaplanıp katılımcıların araştırma konusuna göre fikri yönü incelenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler ışığında, programlama öğretiminde yazılım olarak görsel araç kullanımının, öğrenciler için pozitif etkiye sahip olacağı yönünde görüşlere ulaşılmıştır. BT öğretmenleri bu araçların genel itibarıyla ortaokul kademelerine daha uygun olduğu yönünde görüş belirtmişlerdir. Bunun yanı sıra Small Basic 1.2 yazılımının ortaokulda kullanılabileceği gibi içerdiği kod tabanlı yapı nedeniyle profesyonel dillere daha yakın durduğundan lise kademesinde de yararlanılabileceği ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan, katılımcılara göre yazılım hazırlanırken kullanılabilirlik ve tasarım yönlerinin her ikisine de dikkat edilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Görselleştirme araçlarının genel itibarıyla kullanılabilirlik yönlerinin ve tasarımlarının da iyi olduğu, bunlar arasından Robomind 6.01 yazılımının en yüksek düzeyde kullanılabilir olduğu ve tasarım bakımından en az soruna sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Item U.Ü. Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili ABD seviye tespit sınavı sonuçlarının analizine ilişkin bir çalışma (1) normal öğretim programı için(Uludağ Üniversitesi, 1999) Yarcı, Fikret; Eğitim Fakültesi; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi BölümüBilindiği gibi sınav, Eğitim - Öğretim olgusunun çok önemli bir öğesidir. Herhangi bir alanda eğitime tabi tutulan bireylerin, kendilerine verilen bilgiyi ne derece aldığını ve kazanılan davranış değişikliğini ölçmek ve değerlendirmek, ülkemizde gereği kadar üzerinde durulmasa da, çok kapsamlı bir bilim alanıdır. Yöntem de dahil olmak üzere uygulanan eğitim süreci, sonunda uygulanacak sınavla, sürekli ve gizli bir etkileşim halindedir. Hem eğiten hem de eğitilen "insan" olduğundan, eğitimde ölçme ve değerlendirme, bilinen en karmaşık problemden daha karmaşıktır. Bu nedenledir ki, "Çok Değişkenli İstatistik" için mükemmel bir uygulama alanıdır.