1989 Cilt 4 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/16544
Browse
Browsing by Department "Eğitim Bilimleri Bölümü"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Definition and function of curriculum design(Uludağ Üniversitesi, 1989) Saylan, Nevin; Necatibey Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüAt present it is well to recognize that there is no consistently clear distinction in the use of much educational terminology. Many curriculum scholars in their writings called greater care in the definition of terms. They also noted that first and very important job in curriculum construction activity is the definition and consistent use of technical terms. Because of the conflicting terminology in the literature, it seems necessary to define what curriculum design means when used and what its function is in curriculum construction activity. In short, the aim of this paper is to examine the definitions and functions of the curriculum design in order to give a consistent definition of curriculum design.Item Eğitim Fakültelerindeki öğrencilerin bitirme tezlerinin genel tanıtımı için düzenlenmiş bir form örneği(Uludağ Üniversitesi, 1989) Okçu, Aydın; Ergüneş, Yalçın; Necatibey Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüYükseköğrenimin birçok fakültesinde öğrenciler tarafından bitirme tezleri yapılmaktadır. Bu tezlerin büyük bir bölümü öğrenciler ve öğretim elemanları tarafından takip edilememekte ve bilinememektedir. ilerleyen yıllar içerisinde bu güç lük daha da artmaktadır. Bunun en önemli nedenlerinden biri. bu tezlerin genel tanıtımının yapılamayışından kaynaklanmaktadır. Bu araştırmada bir tez tanıtım formu oluşturularak konunun tartışmaya açılması amaçlanmıştır.Item İsmayıl Hakkı Baltacıoglu'nun sanat anlayışı(Uludağ Üniversitesi, 1989) Dikici, Abdullah; Necatibey Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüSanat insanın ayrılmaz bir parçasıdır. Bu yazımızda büyük eğitimci, sosyolog ve sanatçı olan Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu'nun sanat konusundaki düşüncelerini sergileme ye çalıştık. O'na göre sanat, toplumsal kaynaklıdır. Sanatçı, bilinç altına itilmiş toplumsal değerleri uyandırarak sanat eserinin doğmasını sağlar.Item Ortaöğretim öğrencilerinin cinsiyetlerine göre öğrenim durumları ve okul türleri arasındaki ilişkiler(Uludağ Üniversitesi, 1989) Ergüneş, Yalçın; Necatibey Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüBu araştırmada, ortaöğretimin genel, mesleki ve teknik ve özel okullarında okuyan öğrencilerin cinsiyetlerine göre öğrenim durumları incelenmiştir.