2004 Cilt 17 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/10785
Browse
Browsing by BUU Author "Peker, Reşat"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Endüstri meslek lisesi öğrencilerinin yetenek ilgi ve değerleri ile okudukları bölümler arasındaki ilişki(Uludağ Üniversitesi, 2004) Bağatır, Salih; Peker, Reşat; Eğitim FakültesiBu çalışmanın amacı, Endüstri Meslek Lisesi son sınıf öğrencilerinin kendilerine ait algılamış oldukları yetenek, ilgi ve değerler ile öğrenim gördükleri bölümler arası ilişkiyi incelemektir. Çalışma Bursa’daki 5 Endüstri Meslek Lisesi’nin son sınıflarında olan 200 erkek öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Yıldız Kuzgun tarafından geliştirilen “Kendini Değerlendirme Envanteri” kullanılmıştır. Toplanan verilerin ortalamaları ve yüzdelik karşılıkları bulunmuştur. Daha sonra grup ortalamaları tek-yönlü varyans analizi ile karşılaştırılmıştır. Araştırmadan çıkan sonuçlar şunlardır: 1- E.M.L.’si öğrencilerinin algılanmış sayısal ve sözel yetenek puanları sınır puanın üstüne çıkmazken “şekil-uzay ilişkisi” yeteneğinde en üst düzeye çıktığı görülmüştür. 2- E.M.L.’si öğrencileri temel bilimler ve mekanik ilgisi yönünden kendilerini üst düzeyde algılarken, sosyal yardım ilgisi yönünden ise kendilerini alt düzeyde algıladıkları görülmüştür.Item Özsaygı geliştirme programının lise dokuzuncu sınıf öğrencilerinin özsaygı düzeylerine etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2004) Doğru, Naime; Peker, Reşat; Eğitim FakültesiBu araştırmanın amacı, özsaygı geliştirme programının lise dokuzuncu sınıf öğrencilerinin özsaygı düzeyleri üzerinde etkili olup olmadığını belirlemektir. Yarı deneysel model uygulanan bu araştırmada, 168 lise dokuzuncu sınıf öğrencisine Lise Öğrencileri Özsaygı Envanteri uygulanarak özsaygı düzeyi düşük öğrenciler belirlenmiştir. Tesadüfi örnekleme yöntemi ile 32 öğrenci belirlenerek, 16 öğrenci deney grubuna, 16 öğrenci kontrol grubuna alınmıştır. Deney grubuna katılan deneklere haftada bir gün 90 dakika özsaygı geliştirme programı uygulanmıştır. Kontrol grubundaki deneklere ise bir uygulama yapılmamıştır. Özsaygı geliştirme programının uygulanmasının sonunda deney ve kontrol grubundaki öğrencilere Lise Öğrencileri Özsaygı Envanteri tekrar uygulanmıştır. Veriler bağımlı ve bağımsız t testi tekniklerinden yararlanılarak çözümlenmiş ve .05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Araştırma bulgularının çözümlenmesi sonucunda, deney grubunun ön test ve son test puan farkları ile kontrol grubunun ön test ve son test puan farkları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. Ayrıca deney grubunun ön test ve son test özsaygı puanları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. Buna karşılık kontrol grubundaki deneklerin ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark gözlenmemiştir..