2004 Cilt 17 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/10785
Browse
Browsing by BUU Author "Korkmaz, Nimet Haşıl"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Sosyal bilimler, fen bilimleri ve beden eğitimi spor öğretmenlerinin sınıfta zaman yönetimine ilişkin davranışları(Uludağ Üniversitesi, 2004) Özkılıç, Rüçhan; Korkmaz, Nimet Haşıl; Eğitim FakültesiTüm meslek gruplarında olduğu gibi öğretmenlerinde zaman yönetimine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmaları gerekir. Çünkü öğretmenlerin bir günlük iş yaşantısı zamanın baskısı içerisinde geçer. Öğretmenlerin eğitim programlarını yetiştirmek, etkili ders plânları geliştirmek, öğrencileri değerlendirmek, öğrencilerle konuşmak ve onları dinlemek, ailelerle görüşmek, meslektaşları ile iletişimde bulunmak, mesleki gelişimleri için yayınları takip etmek v.b. için zamana ihtiyaçları vardır. Ancak okulda ellerindeki sınırlı zamanı yitirmelerine neden olabilecek bir çok durum söz konusudur. Tüm öğretmenlerin gün içerisinde yapmaları gereken işler çoğunlukla benzerlik gösterir. Ancak ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin farklı branşlara mensup olmaları nedeni ile bazı değişikliklerin olması da söz konusu olabilir. Bu nedenle bu araştırma öğretmenlerin branşlarına göre zamanı yönetmek için sergiledikleri davranışların sıklığında değişiklikler gözlenebileceği düşünülerek gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın amacı sosyal bilimler, fen bilimleri ve beden eğitimi öğretmenlerinin öğretimin başlangıcında ve öğretim sürerken sınıfta gerçekleştirdikleri zaman yönetimine ilişkin davranışlarını belirlemektir. Araştırmaya Bursa ilindeki ortaöğretim kurumlarında görev yapan 120 öğretmen (40 sosyal bilimler, 40 fen bilimleri, 40 beden eğitimi spor) katılmıştır. Anket formundan elde edilen verilerin analizinde frekans ve yüzdeler kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, katılımcı öğretmenlerin ders öncesinde ve ders sonrasında öğretmenin yapması gereken zamanın etkin kullanımına yönelik bazı davranışları yerine getirdikleri, bir kısmını ise gerçekleştirmedikleri, katılımcı öğretmenlerin verdikleri yanıtlarda alanlarına ait eğitim programından ve bu programa ayrılan süreden kaynaklanan bazı ufak değişikliklerin gözlendiği, katılımcı öğretmenlerin çok azının zaman yönetimi ile ilgili bir etkinliğe katıldığı ve bu konu ile ilgili bir materyal okuduğu belirlenmiştir.