1983 Cilt 10 Sayı 3
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/22032
Browse
Browsing by BUU Author "Aydoseli, Ali"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Binek arabalarında taşıt içi gürültü ve ölçümü I- Motor devir hızı, seyir hızı ve gürültü ilişkileri(Uludağ Üniversitesi, 1983) Türkmenoğlu, Şeref; Hızalan, İbrahim; Aydoseli, Ali; Arı, Vahap; Tıp Fakültesi; Kulak Burun Boğaz Ana Bilim DalıBinek araçlarında taşıt içi gürültü, taşıt kullanım süresi arttıkça uzaklık ve derinlik hissinin azalması, görme alanının daralması, renkli görmede değişiklikler, konsantrasyon kaybı, direksiyonda uyuma gibi sonuçlar durabilmektedir. Yerli bir binek arabasını sessizleştirme projesinin ilk adını oluşturan bu çalışmada, ilgili aracın değişik hız, motor devri ve yol yüzeyi şartlarında taşıt içi gürültüsünün incelenmesi amaçlanmaktadır. ölçümler IS0-5128 standardına uygun olarak yapılmıştır. Sonuçta, taşıt içi gürültünün 64 dB (A) ile 78 dB (A) arasında değiştiği, motor devir hızı arttıkça taşıt içi gürültünün arttığı anlaşılmıştır. Taşıt içi gürültünün özellikle düşük seyir hızlarında ve bozuk satıhlı yollarda, motor gürültüsünden çok, yol ve aerodinamik etki gürültüsüne bağlı olduğu kanısına varılmıştır.Item Binek arabalarında taşıt içi gürültü ve ölçümü ll- gürültü spektrumunun incelenmesi(Uludağ Üniversitesi, 1983) Altun, Ömer; Hızalan, İbrahim; Aydoseli, Ali; Özmen, Adnan; Tıp Fakültesi; Kulak Burun Boğaz Ana Bilim DalıTaşıt içi gürültü, otomobillerinde daha uzun zaman geçiren sürücüleri "gürültü konforu" açısından ilgilendirmektedir. Taşıt içi gürültünün incelenmesinde gürültünün frekans dağılımının bilinmesi, gürültünün muhtemel kaynaklan ve yayılım yolları hakkında bilgi verebilir. Bu çalışmanın amacı da yerli bir binek arabasında taşıt içi gürültü spektrumunun incelenmesidir ve ilgili aracı sessizleştirme projesinin ikinci etabını oluşturmaktadır. Ölçümler IS0-5128 standardına uygun olarak yapılmıştır. Sonuçta, taşıt içi gürültünün en belirgin 125 Hz. da olmak üzere 125 Hz. ile 500 Hz. arası frekanslarda yoğunlaştığı ve bu gürültünün sırasıyla motor ve eklerine, yol yüzeyi özelliklerine ve transmisyon sistemine bağlı olabileceği kanısına varılmıştır.