Sonlu elemanlar yöntemi ile otomobillerde akustik gürültü incelenmesi
Date
1991
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Uludağ Üniversitesi
Abstract
Bu çalışmada otomobillerdeki gürültü olayı sonlu elemanlar metodu kullanılarak incelenmiştir. Bu amaçla dört ayrı model hazırlanmış ve bu modellere çeşitli analiz tipleri uygulanmıştır. Birinci model otomobil metal karoserisini tanımlamaktadır. Bu modele uygulanan modal analiz sonucunda ilk altmış mod elde edilmiş ve bunlara ait doğal frekanslar bulunmuştur. İkinci model otomobil yolcu kabinini dolduran havaya aittir; bu modele uygulanan model analiz sonucunda da 0-220 Hz. arasında değişen doğal frekanslara sahip ilk on mod bulunmuştur. Son kısımda çalışmanın esasını teşkil eden birleşik analizde ise akışkan ve katı birlikte modelleıımiş ve katı-akışkan etkileşim promlemi incelenmiştir. Bu aşamada ilk iki aşama baz alınarak belirlenen bir frekansta zorlanan ve otomobil yolcu kabinini ifade eden model içindeki maksimum ses basınçları söııümleyiçi malzeme etkisi kullanılmadan ve kullanılarak elde edilmiştir. Bunun sonucunda 140 tiz. 1 mm' lik bir yerdeğiştirme ile zorlama durumunda sönümleyici malzeme etkisi kullanmadan elde edilen maksimum ses basıncı 2150 Pa. iken sönümleyici malzeme etkisi kullanılarak elde edilen ses basıncı 1267 Pa. olarak bulunmuştur.
Description
Keywords
Makine mühendisliği, Mechanical engineering
Citation
Göksu, M. A. (1991). Sonlu elemanlar yöntemi ile otomobillerde akustik gürültü incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.