Araç konfor ve yol tutuş özelliklerinin iyileştirilmesi için süspansiyon parametrelerinin incelenmesi

Thumbnail Image

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Gelişen teknoloji ve artan rekabet ile araçlardan beklenen konfor ve performans istekleri sürekli artmaktadır. Bu nedenle otomotiv üreticileri ar-ge faaliyetlerine büyük önem vermektedir. Bu tez çalışmasında süspansiyon sistemi parametrelerinin araçların sürüş konforuna olan etkileri incelenmiştir. Ayrıca sürüş konforu için değiştirilen parametrelerin, araç şasi yüksekliği ve kafa vurma açısına olan etkileri incelenmiştir. Çalışmada Adams/Car programı ile binek bir araç ve Formula SAE aracı üzerinden ISO Lane Change, ivmelenme ve ISO sürüş konfor analizleri yapılmıştır.
Comfort and performance expectations are constantly increasing with developing technology and increasing competition. Therefore, automotive companies put much importance to research and development activities. Effects of the suspension system parameters on a ride comfort is investigated in this thesis. However effects of some parameters on chassis height and pitch angle were also examined. ISO Lane Change, acceleration and ISO ride comfort index analyses were performed by using Adams/Car software for a generic car and a Formula SAE car.

Description

Keywords

Sürüş konforuyol tutuş, Adams/Car, Adams/Car, Süspansiyon, Yol tutuş, Ride comfort, Adams/Car, Suspension, Handling

Citation

Albak, E. İ. (2014). Araç konfor ve yol tutuş özelliklerinin iyileştirilmesi için süspansiyon parametrelerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.