Publication:
Eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği adaylarının yaratıcılık hakkındaki düşünceleri

Thumbnail Image

Organizational Units

Authors

İşler, Ahmet Şinasi
Bilgin, Asude

Authors

Advisor

Language

Publisher:

Uludağ Üniversitesi

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının yaratıcılık ve yaratıcılığa ilişkin etkenler ile ilgili düşüncelerini ortaya koymaktır. Eğitim ortamında yaratıcılık, yaratıcılığın önemi, yaratıcılığı kolaylaştırmanın yolları hep tartışılmış konulardır; ancak öğretmen adaylarının yaratıcılık hakkındaki inançları üzerinde pek durulmamıştır. Bu amaçla yaratıcılık ve onunla ilgili konulardaki kavramlaştırmaları ölçebilecek bir anket geliştirilmiş ve 185 öğretmen adayına uygulanmıştır. Öğretmen adayları, Bursa Uludağ Üniversitesi İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 1, 2, 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Örneklem grubunun 151’i kız, 54’ü erkektir. Toplanan verilerin değerlendirilmesi ile elde edilen bulgular eğitim ortamını iyileştirme doğrultusunda tartışılacaktır.
The purpose of this study was to investigate the beliefs of the student teachers’ about creativity and the factors which effect creativity. Creativity in educational settings and the ways of facilitating it were the frequently discussed issues; but the thoughts of student teachers’ about creativity were not recognised well. For this purpose a questionnaire was developed to measure the conceptualizations about creativity. This questionnaire was applied to 185 student teachers. Tthe sample was from the department of classroom teaching of Faculty of Education at Uludag University, Turkey. 151 of them were girls and 54 of them were boys. Results that are provided from handled data will be discussed in terms of developing the educational setting.

Description

Source:

Keywords:

Keywords

Sınıf öğretmenliği, Yaratıcılık, Student teachers, Creativity

Citation

İşler, A.Ş. ve Bilgin, A. (2002). "Eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği adaylarının yaratıcılık hakkındaki düşünceleri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 133-152.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

82

Views

118

Downloads