Publication:
Eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği adaylarının yaratıcılık hakkındaki düşünceleri

dc.contributor.buuauthorİşler, Ahmet Şinasi
dc.contributor.buuauthorBilgin, Asude
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-06-04T12:18:49Z
dc.date.available2020-06-04T12:18:49Z
dc.date.issued2002-04-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının yaratıcılık ve yaratıcılığa ilişkin etkenler ile ilgili düşüncelerini ortaya koymaktır. Eğitim ortamında yaratıcılık, yaratıcılığın önemi, yaratıcılığı kolaylaştırmanın yolları hep tartışılmış konulardır; ancak öğretmen adaylarının yaratıcılık hakkındaki inançları üzerinde pek durulmamıştır. Bu amaçla yaratıcılık ve onunla ilgili konulardaki kavramlaştırmaları ölçebilecek bir anket geliştirilmiş ve 185 öğretmen adayına uygulanmıştır. Öğretmen adayları, Bursa Uludağ Üniversitesi İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 1, 2, 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Örneklem grubunun 151’i kız, 54’ü erkektir. Toplanan verilerin değerlendirilmesi ile elde edilen bulgular eğitim ortamını iyileştirme doğrultusunda tartışılacaktır.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the beliefs of the student teachers’ about creativity and the factors which effect creativity. Creativity in educational settings and the ways of facilitating it were the frequently discussed issues; but the thoughts of student teachers’ about creativity were not recognised well. For this purpose a questionnaire was developed to measure the conceptualizations about creativity. This questionnaire was applied to 185 student teachers. Tthe sample was from the department of classroom teaching of Faculty of Education at Uludag University, Turkey. 151 of them were girls and 54 of them were boys. Results that are provided from handled data will be discussed in terms of developing the educational setting.
dc.identifier.citationİşler, A.Ş. ve Bilgin, A. (2002). "Eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği adaylarının yaratıcılık hakkındaki düşünceleri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 133-152.
dc.identifier.endpage152
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage133
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152247/5000138054.pdf?
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/11026
dc.identifier.volume15
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSınıf öğretmenliği
dc.subjectYaratıcılık
dc.subjectStudent teachers
dc.subjectCreativity
dc.titleEğitim fakültesi sınıf öğretmenliği adaylarının yaratıcılık hakkındaki düşünceleri
dc.title.alternativeThe thoughts of student teachers’ about creativity at an educational faculty
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
15_1_11.pdf
Size:
231.1 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: