Publication:
Zaman kısıtlı araç rotalama problemi ve hizmet sisteminde bir uygulama

dc.contributor.advisorÖztürk, Nursel
dc.contributor.authorKüçükoğlu, İlker
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-03T11:30:47Z
dc.date.available2019-12-03T11:30:47Z
dc.date.issued2010-07-15
dc.description.abstractÖnce Dağıtım Sonra Toplamalı ve Zaman Pencereli Araç Rotalama Problemi; zaman penceresi ve kapasite kısıtlarını içeren, Araç Rotalama Problemi'nin bir uzantısıdır. Bu problemde yer alan müşteriler, dağıtım ve toplama müşterisi olmak üzere iki gruba ayrılmaktadır. Her bir araç depodan hizmete başlar ve malzemeler depodan dağıtım müşterilerine dağıtılır. Dağıtım işleminden sonra araçlar toplama işlemi yaparak depoya geri dönerler. Problemde amaç fonksiyonu ise, bütün kısıtların uygunluğu sağlanacak şekilde en kısa toplam rota uzunluğunun bulunmasıdır.Bu tez çalışmasında; Önce Dağıtım Sonra Toplamalı ve Zaman Pencereli Araç Rotalama Problemi, dağıtım ve toplama kısıtları değiştirilerek bir catering firmasına uyarlanmıştır. Probleme ait karışık tam sayılı matematiksel model oluşturulmuştur ve problemin çözümü için Diferansiyel Gelişim Algoritması kullanılmıştır. Diferansiyel Gelişim Algoritması, Visual Studio 2008 programında Visual Basic 9.0 programlama dili ile oluşturulmuştur ve optimum sonucu bilinen 16 müşterilik örnek problem sonuçları ile test edilmiştir. Test edilen algoritma, catering firmasına uygulanarak araç filosu etkin bir şekilde organize edilmiştir.
dc.description.abstractThe Vehicle Routing Problem With Backhauls and Time Windows is an extension of the Vehicle Routing Problem which includes capacity and time windows constrains. In this problem, customers are divided into two subsets consisting of linehaul and bachaul customer. Each vehicle starts from depot and goods are delivered from the depot to the linehaul customers. Goods are subsequently brought back to depot from the backhaul customers. The objective is to minimize total distance that satisfy all of the constraints.In this thesis, the Vehicle Routing Problem With Backhauls and Time Windows is modified for a catering firm by changing linehaul and backhaul constrains. Thus for new problem, a linear mixed integer model is proposed and for solution Differential Evolution Algorithm is used. Differential Evolution Algorithm is developed with Visual Basic 9.0 code in Visual Studio 2008 and is tested with sample problem which occurs 16 customers and optimum solutions. Tested algorithm is applied to catering firm effectively for organizing the fleet.
dc.format.extentX, 123 sayfa
dc.identifier.citationKüçükoğlu, İ. (2010). Zaman kısıtlı araç rotalama problemi ve hizmet sisteminde bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/2192
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.relation.tubitak2210 Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Programı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectLojistik yönetimi
dc.subjectAraç rotalama problemleri
dc.subjectDiferansiyel gelişim algoritması
dc.subjectLogistics management
dc.subjectVehicle routing problems
dc.subjectDifferential evolution algorithm
dc.titleZaman kısıtlı araç rotalama problemi ve hizmet sisteminde bir uygulama
dc.title.alternativeVehicle routing problem with time windows and a case study for service system
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
340046.pdf
Size:
1.88 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: