Yayın:
STEM etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine ve STEM mesleklerine yönelik ilgilerine etkisi

dc.contributor.advisorÇalış, Sevgül
dc.contributor.authorÇavdar, Yüsra
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0009-0002-0322-0984
dc.date.accessioned2025-09-17T12:35:39Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractBu araştırmada, STEM etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerileri ve STEM mesleklerine yönelik ilgilerine etkisi incelenmiştir. Çalışma kapsamında deneysel araştırmalardan biri olan ön test-son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2022-2023 öğretim yılında, Bursa ili Nilüfer ilçesinde bulunan İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Bursa İnovasyon Merkezi'nde düzenlenen kursa katılım sağlayan 5, 6 ve 7. sınıf düzeyindeki toplam 22 öğrenci (10 kız, 12 erkek) ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, problem çözme envanteri, STEM mesleklerine yönelik ilgi ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu, araştırmacı gözlem notları kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, son test sonuçlarına yönelik olarak yapılan analizde, STEM etkinliklerinin öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmede önemli bir katkı sağladığı görülmüştür. Bununla birlikte, teknoloji alanındaki olumsuz değişimler ve mühendislik alanındaki minimal etkiler, bu alanların içeriğinin tekrar değerlendirilmesi gerektiğini göstermektedir. Bu bulgular doğrultusunda, STEM etkinliklerinin özellikle problem çözme becerileri ve fen bilimleri konularında önemli katkılar sağladığını ancak diğer alanlarda yapılan etkinliklerin içeriğinde iyileştirmeler yapılması gerektiğini göstermektedir. Araştırma bulguları kapsamlı bir şekilde analiz edilmiş ve elde edilen sonuçlara dayanarak gelecekteki araştırmalara ve öğretmenlere yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, the effects of STEM activities on middle school students' problem solving skills and their interest in STEM professions were examined. Within the scope of the study, pretest-posttest quasi-experimental design, one of the experimental researches, was used. The study was conducted with a total of 22 students (10 girls and 12 boys) in the 5th, 6th and 7th grades who participated in the course organized at the Bursa Innovation Center affiliated to the Provincial Directorate of National Education in Nilufer district of Bursa province in the 2022-2023 academic year. Problem solving inventory, interest scale for stem professions, semi-structured interview form and researcher observation notes were used as data collection tools. The analysis of the post-test results showed that STEM activities made a significant contribution to improving students' problem solving skills. However, negative changes in the field of technology and minimal effects in the field of engineering indicate that the content of these fields should be re-evaluated. In line with these findings, it is concluded that STEM activities provide significant contributions especially in problem solving skills and science, but improvements should be made in the content of activities in other areas. The findings of the study were analyzed comprehensively and several recommendations for future research and teachers were made based on the results obtained.
dc.format.extentXV, 93 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/54656
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSTEM temelli etkinlikler
dc.subjectProblem çözme becerisi
dc.subjectSTEM mesleklerine ilgi
dc.subjectSTEM-based activities
dc.subjectProblem solving skills
dc.subjectInterest in STEM professions
dc.titleSTEM etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine ve STEM mesleklerine yönelik ilgilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of STEM activities on secondary school students' problem solving skills and their interest in STEM professi̇onsen
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı/Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
Yusra_Cavdar.pdf
Boyut:
5.49 MB
Format:
Adobe Portable Document Format