2006 Cilt 25 Sayı 1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 2006 Cilt 25 Sayı 1 by Subject "Değişim"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Algılanan ürün kalitesinde iki hafta sonunda oluşan değişimin incelenmesi: cep telefonu markaları üzerine bir uygulama(Uludağ Üniversitesi, 2006) Başaran, BülentÜrün ve hizmet kalite boyutları birbirinden farklıdır. Bu boyutlar tüketicilerin bir ürünü algılamasında etkili olur. Aynı ürünün farklı markalarının tüketicilerce nasıl algılandığı ve birbirlerine göre konumlarını tek bir algılama haritası üzerinde göstermek mümkündür. Belirli bir zaman diliminin belirli anlarında algılama haritaları oluşturup değişimlerini incelemek mümkündür. Bu çalışmada altı cep telefonu markası üzerinde böyle bir inceleme yapılmıştır. Yapılan ankete dayalı deney çalışmasına 161 lisans öğrencisi katılmıştır. Diğer koşullar sabit ve yalnızca sürenin değiştiği varsayıldığında, kısa süre içerisinde iki algılama haritası arasında önemli bir değişmenin olmadığı görülmüştür. Kalite boyutlarının neler olduğu hakkında öğrencilerin Önceden bilgilendirilip bilgilendirilmemesi onların algılamalarını değiştirmemiştir. Kalite boyutlarının önemlerine göre sıralattırılmasında ise kısa süre içerisinde önemli değişikliklerin oluştuğu bulunmuştur.