Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dil öğrenme profillerinin incelenmesi

Thumbnail Image

Date

2022-01-24

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Abstract

Bu tez çalışmasının amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dil öğrenme profillerini ayrıntılı bir şekilde incelemektir. Bu bağlamda, öğrencilerin demografik özellikleri ile dil öğrenme profilleri arasındaki ilişkiler, öğrencilerin dönütleri ve öğreticilerin görüşleri kapsamında incelenmiştir. Çalışma için gerekli veriler; demografik bilgi formu, Yabancı Dil Öğrenme Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler daha sonra veri analizine tabi tutularak ulaşılan bulgular yorumlanmıştır. vii Çalışmaya toplam 354 öğrenci ve 27 öğretici dâhil edilmiştir. Kadın öğrencilerin sayısının 196 ve erkek öğrencilerin sayısının 158 olduğu belirlenmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilerin Türkçe dil seviyeleri çoğunlukla C1 seviyesindedir. Az sayıda öğrenci ise A1, A2, B1 ve B2 seviyelerinde bulunmaktadır. Öğrenme yöntemleri, sınıf içi ve sınıf dışı olarak eşit sayıda öğrenciler tarafından tercih edilmektedir. Öğrencilerin sorumluluk, duygusal denge ve deneyim durumlarına açık oldukları ayrıca öğrencilerin genelinde çalışkan, görevini bilen ve daha uyumlu çalışan öğrenen özellikleri olduğu bilgilerine ulaşılmıştır. Öğrenciler, sınıflarda amaca uygun olarak odaklanmaktadır. Öğrencilerin çoğunlukla dışadönük, uyumlu ve duygusal olarak dengede oldukları belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğrencilerin cinsiyetleri ile dil profilleri arasında kuvvetli bir ilişki olduğunu göstermiştir.
The aim of this thesis, study is to examine in detail the language learning profiles of those who learn Turkish as a foreign language. In this context, the relations between the demographic characteristics of the students and their language learning profiles were examined within the scope of the lecturers' feedbacks and the students' opinions. Necessary data for the study were collected with demographic information form, Foreign Language Learning Scale and interview questionnaire. The obtained data were then ix subjected to data analysis. Statistical analyzes Excel was analyzed using qualitative analysis method in the answers given to the interview. A total of 354 students and 27 lecturers were included in the study. It was determined that female students were 196 and male students were 158. In addition, the Turkish language levels of the students participating in the study are mostly at the C1 level. A small number of students are at A1, B1 and B2 levels. The learning methods of the students are preferred by an equal number of students both inside and outside the classroom. It has been obtained those students are open to responsibility, emotional balance and experience. It has been determined that the students are generally hardworking, knowing their duty and working more harmoniously. Students focus on purpose in the classroom. It was determined that the students were mostly extroverted, harmonious and balanced in their emotions. The results showed that there is a strong relationship between the language profiles of the students in terms of gender.

Description

Keywords

Dil öğrenme profili, Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenler, Yabancı dil öğrenimi, Foreign language learning, Turkish learners as a foreign language, Language learning profile

Citation

Demir, C. (2022). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dil öğrenme profillerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.