Van Depremi sonrası duygusal, bilişsel ve davranışsal tepkiler: Polis örneklemi incelemesi

Thumbnail Image

Date

2014-12-01

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Bu çalışma, Van Depremi sonrasında kentte çalışmaya devam eden polis memurların depreme yönelik duygusal, bilişsel ve davranışsal tepkileri, afet sonrası günlük yaşamlarındaki değişimleri ve farkındalık düzeylerini değerlendirmektir. Araştırmada, Van İlinde görevli 203 polis memuruna araştırmacılar tarafından hazırlanan anket formu uygulanmıştır. Çalışma verileri, hasar görme seviyesine, deprem riskini bilme durumuna, mal kaybı yaşama durumuna göre tek yönlü varyans analizi ve t testi kullanarak, incelenmiş, günlük alışkanlıklar, yaşamdan beklentiler, kabus görme, dini tutum, yaşamın anlamı ve psikolojik sağlık sorunları yaşama düzeylerinde farklılık bulunmuştur. Deprem sözcüğü anlam gruplarına göre incelendiğinde, kaderci atıf grubunda bilimsel atıf grubuna göre yüksek tepki ortalamaları gözlenmiştir.
The emotional, cognitive and behavioral responses of the police personnel in Van after the earthquake and their daily life changes and awareness are evaluated in this study. In the research a questionnaire was applied to 203 Van City Police Department personnel. The results showed some differences of daily habits and expectations, nightmares, religious attributions, meaning of life and psychological problems in terms of damage level, earthquake risk knowledge and property loss. After examining the word “earthquake” according to the attribution groups, it was observed that the fatalistic attribution groups have higher response means than the scientific attribution groups.

Description

Keywords

Duygusal tepkiler, Bilişsel tepkiler, Davranışsal tepkiler, Deprem, Farkındalık, Polis, Emotional responses, Cognitive responses, Behavioral responses, Earthquake, Awareness, Police

Citation

Şeker, B.D. ve Akman E. (2014). “Van Depremi sonrası duygusal, bilişsel ve davranışsal tepkiler: Polis örneklemi incelemesi”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(27), 215-231.