Yayın:
Cultivating preschool students’ listening and empathy through drama-enhanced story-based intervention in forest schools

Küçük Resim

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Yazarlar

Gülkan, Azime Alpaslan

Danışman

Korkmaz, Şule Çelik

Dil

Yayıncı:

Bursa Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Bu çalışma, doğadan ilham alan bir öğrenme bağlamında, drama temelli hikâye anlatımının okul öncesi öğrencilerinde dinleme becerileri ve empati farkındalıkları üzerindeki etkisini incelemektedir. Empati kavramı, mevcut literatür kapsamında sosyo-duygusal gelişimin önemli bir yönü olarak kabul edilmektedir. Bu önemin farkında olarak; yaratıcı ve sanat temelli pedagojik yöntemler çerçevesinde yürütülen bu araştırma ile empati olgusunun erken dil eğitimine etkileri noktasında literatürde duyulan sistematik yaklaşım ihtiyacının giderilmesi için çalışılmıştır. Bu doğrultuda yürütülen çalışmada 5-6 yaş arası 32 çocukla yarı deneysel, karma metod araştırma tasarımı kullanılmıştır. Özenle tasarlanmış dört hikâye sekiz hafta boyunca işlenmiş; iki hikâye, doğa temasıyla zenginleştirilmiş bir sınıfta, iki hikâye ise okulun bahçesinde, ön-son çerçeve ve drama etkinlikleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler, araştırmacının çalışma için tasarladığı dinleme başarı testi ve geçerliliği kanıtlanmış olan Çocuklar için Empati Ölçeği (ÇEMÖ) kullanılarak toplanmıştır. Eşleştirilmiş örneklem t-testi bulguları, dinleme becerilerinde ise istatistiksel olarak anlamlı gelişmeler olduğunun ve empati farkındalığının arttığı sonucuna ulaşılmıştır. İlgili nitel bulgular, okul öncesi katılımcıların dikkat sürelerinin, duygusal kelime dağarcıklarının ve prososyal davranışlarının da arttığını göstermiştir. Açık hava öğrenme ortamı, öğrenme faaliyetlerine yönelik daha duyusal bir deneyimi destekleyebilirken, sınıflar buna göre uyarlandığında, içeride de benzer niteliksel ve niceliksel sonuçlar kaydedilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular; sosyokültürel, gelişimsel ve deneyimsel öğrenme çerçeveleri tarafından yönlendirilen drama ile zenginleştirilmiş hikâye anlatımının, erken yaştaki İngilizce öğrenen çocuklar için kapsamlı bir pedagojik yaklaşım sağlayarak dil eğitiminin sosyo-duygusal gelişimle başarılı bir şekilde birleştirebileceğini ortaya çıkarmıştır.
This study examines the impact of drama-based storytelling on preschool learners' listening skills and empathy awareness within a nature-inspired learning context. Since empathy is recognised as an important aspect of socio-emotional development, this research addresses the need for systematic approaches to incorporate empathy training along with early language instruction using creative, arts-based pedagogy. A quasi-experimental, mixed-method research design was used in the study with 32 children aged 5–6 years. Four well-designed, yet not strictly structured, stories were presented across eight weeks, two stories taking place indoors in a nature-themed classroom space and two stories taking place outdoors in a setting that is forest school-inspired, utilising a pre-while-post framework and drama activities. Quantitative data were collected using the Listening Achievement Test, which was designed for the study by the researcher, and the validated Children's Empathy Scale (ESC). Qualitative data were collected from semi-structured and unstructured interviews, field notes, and children's drawings. The paired-sample t-test results revealed significant improvements in both listening skills and empathy awareness, with large effect sizes indicating that the developments were not only statistically reliable but also educationally meaningful. Related qualitative findings noted improved attention spans, emotional vocabulary, and prosocial behaviour from the preschool participants. While an outdoor learning environment may support a more sensory experience towards learning activities, comparable qualitative and quantitative outcomes were noted inside when classes were adapted accordingly. The findings indicate that drama-enhanced storytelling guided by sociocultural, developmental and experiential learning frameworks can successfully combine language instruction with socio-emotional development, providing a comprehensive pedagogical approach for early EFL learners.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Anaokulunda İngilizce öğretimi, Drama temelli hikâye anlatımı, Dinleme becerileri, Empati, Orman okulu, Drama-enhanced storytelling, Empathy, Forest school, Listening skills, Preschool EFL

Alıntı

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

14

Views

17

Downloads