Publication:
İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersinde öğrendikleri biyoloji bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerini ölçmeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması

dc.contributor.buuauthorGöçmençelebi, Şirin İlkörücü
dc.contributor.buuauthorÖzkan, Muhlis
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü
dc.date.accessioned2020-08-17T08:37:40Z
dc.date.available2020-08-17T08:37:40Z
dc.date.issued2010-04-01
dc.description.abstractBu çalışmada Fen bilgisi programlarda yer alan bilgilerin günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerini tespitini hedefleyen, eşit birimli, genellenebilir ve amaca uygun bir ölçüm aracı geliştirilmiştir. Bu amaçla öğrencilerin çevre ve canlının temel yapısı ile ilgili bilgilerini temel alan, Bilgileri Günlük Yaşamla İlişkilendirme Ölçeği I ve vücudun yapısını oluşturan sistemler ile ilgili bilgileri temel alan Bilgileri Günlük Yaşamla İlişkilendirme Ölçeği II geliştirilmiştir. Araştırmaya Bursa ili Osmangazi İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı İlköğretim okullarının 6. sınıfını bitiren öğrencilerden, ölçüm aracındaki soruların hazırlanma aşamasında 719’u, ölçüm araçları hazırlandıktan sonra 357’si katılmıştır. Madde Analizi sonuçlarına göre Bilgileri Günlük Yaşamla İlişkilendirme Ölçeği I için ortalama madde ayrıt edicilik gücü 0,43, madde güçlüğü 0,60, Bilgileri Günlük Yaşamla İlişkilendirme Ölçeği II için ortalama madde ayırt edicilik gücü 0,43, madde güçlüğü 0,65 olduğu bulunmuştur. Ölçeklerin Cronbach alfa güvenilirlik katsayıları Bilgileri Günlük Yaşamla İlişkilendirme Ölçeği I için 0,80, Bilgileri Günlük Yaşamla İlişkilendirme Ölçeği II için 0,82 olarak hesaplanmıştır.
dc.description.abstractIn this study scales that aim to find out the level of relating the knowledge given in science curriculum with everyday life and that is co-equal, generalizable and relevant to the aim of the study have been developed. For this aim, two scales, “Connecting Biology Knowledge with Everyday Life Scale I” based on students’ knowledge of basic structure of the environment and living things and “Connecting Biology Knowledge with Everyday Life Scale II” based on the knowledge of systems constructing the human body have been developed. The subjects of this study who were graduated from the elementary schools in Bursa, Osmangazi District, were 6th grade students, 719 of whom participated in the pilot study and 357 of whom participated in the study after the scale inventory was prepared. According to the results of item analysis, it was found out that the mean of discrimination index was 0,43 and the item difficulty index was 0,60 for “Connecting Biology Knowledge with Everyday Life Scale I” and the mean of discrimination index was 0,43 and the item difficulty index was 0,65 for “Connecting Biology Knowledge with Everyday Life Scale II”. Reliability analysis of the scales revealed a Cronbach alpha coefficient of 0,80 for scale I and 0,82 for scale II.
dc.identifier.citationGöçmençelebi, Ş.İ. ve Özkan M. (2010). “İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersinde öğrendikleri biyoloji bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerini ölçmeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 23(1), 121-132.
dc.identifier.endpage132
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage121
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153400
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12281
dc.identifier.volume23
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBiyoloji bilgisi
dc.subjectGünlük yaşamla ilişkilendirme
dc.subjectÖlçek
dc.subjectBiology knowledge
dc.subjectEveryday life
dc.subjectScale
dc.titleİlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersinde öğrendikleri biyoloji bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerini ölçmeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması
dc.title.alternativeA study of scale development testing elementary school 6th grade students’ level of relating the knowledge given in science curriculum with everyday life
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
23_1_8.pdf
Size:
268.53 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: