Yayın:
İnternet kullanımı ve ergenlerin dini gelişimleri üzerine bir araştırma

dc.contributor.buuauthorGürses, İbrahim
dc.contributor.buuauthorİrk, Esra
dc.contributor.departmentİlahiyat Fakültesi
dc.date.accessioned2021-02-10T12:50:53Z
dc.date.available2021-02-10T12:50:53Z
dc.date.issued2018
dc.description.abstractÇocuk ve ergenlerin aktif kullanıcısı olduğu iletişim araçlarının başında gelen internet, dinlerin sanal ortama girmesinde önemli bir faktör olmuştur. Dinlerin esaslarının ve ritüellerinin bireylere ulaştırılmasında internet etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Bu çalışmada dini ilgi ve şüphenin yoğun bir şekilde yaşandığı ergenlik döneminde internet kullanımının ergenlerin dini gelişimine katkısı incelenmiştir. Çalışmamızda nitel araştırma tekniklerinden biri olan mülakat yöntemi kullanılmış, ergenlerin interneti dini amaçla kullanıp kullanmadıkları incelenmiştir. Elde edilen bulgular içerik ve betimsel analiz yöntemiyle ortaya konulmuştur. Mülakatta Kütahya ilinde farklı lise türlerinde eğitim gören rassal yöntemle seçilmiş 50 lise öğrencisi katılmıştır. İnternetin öğrencilerin dini gelişimlerine hangi boyutta katkı yaptığı araştırılmıştır. Araştırmamız sonucunda ergenlerin interneti dini amaçlı kullanmak yerine eğlence, sosyalleşme ve iletişim için kullandıkları ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractInternet, which is at the forefront of communication tools where children and adolescents are active users, has become an important factor moving religions into virtual platform. The Internet is being used effectively in conveying/transmitting the principles and rituals of religion to individuals.In this study, the contribution of internet use to the religious development of adolescents was investigated viewed during the adolescence period when religious interest and doubt were experienced intensely. In our study we used one of the qualitative research techniques, the interview method, and viewed whether the adolescents use the internet for religious purposes or not. Acquired findings are presented by content and descriptive analysis method. Randomly selected 50 high school students 50 high school students selected by the random method participated from in different high school types in Kütahya. The extent to which the Internet has contributed to the religious development of students has been researched. Our study finds out that adolescence people use the Internet for entertainment, socialization and communication rather than for religious purposes.
dc.identifier.citationGürses, İ. ve İrk, E. (2018). "İnternet kullanımı ve ergenlerin dini gelişimleri üzerine bir araştırma". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 27(1), 109-135.
dc.identifier.endpage135
dc.identifier.issn1301-3394
dc.identifier.issn2667-680X
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage109
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/547173
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16277
dc.identifier.volume27
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİnternet
dc.subjectErgenlik
dc.subjectDini gelişim
dc.subjectAdolescence
dc.subjectReligious development
dc.titleİnternet kullanımı ve ergenlerin dini gelişimleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on internet usage and adolescent people's religion development
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİlahiyat Fakültesi

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
27_1_4.pdf
Boyut:
498.02 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama