Publication:
İnsanda bazı kalıtsal özelliklerin 5E Modeline dayalı etkinliklerle öğretiminin akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi

dc.contributor.authorÖzbudak, Zeynep
dc.contributor.buuauthorÖzkan, Muhlis
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentİlköğretim Bölümü
dc.date.accessioned2020-08-26T12:49:17Z
dc.date.available2020-08-26T12:49:17Z
dc.date.issued2014-04-22
dc.description.abstractBu çalışmada, bazı kalıtsal özelliklerin (kan grupları, saç, göz ve ten rengi ile boy gibi) 5E modeline dayalı etkinliklerle öğretiminin akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 2012-2013 eğitim öğretim yılının güz döneminde Kocaeli’ne bağlı dört ortaokulda öğrenim gören 212 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Başarı Testi ve Fen Bilimlerine Yönelik Tutum Ölçeği ile Kalıcılık Testi kullanılmıştır. Veriler tek grup t testi ve eşleştirilmiş grup t testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular deney grubunda, akademik başarı ve öğrenilen bilgilerin kalıcılık düzeylerinin kontrol grubuna göre daha yüksek olduğunu, uygulama sonucunda deney grubunda fen bilimlerine yönelik olumlu tutumun önemli ölçüde artmış olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractIn this research, the impact of the instruction of phenotypic speciliaties with the activities pertinent to 5E-teaching model based on constructivist approach, to success,attitude and persistency has been investigated. 212 students in 4 secondary schools in Kocaeli at 2012-2013 school year autumn term constitute the sample of the research.Experimental model with preliminary test-final test control group was used in the research. Achievement test and Attitude to Science Scale were applied. The datas were analyzed with single grup t-test and paired group t-test. According to the findings; it was observed that the teaching lesson based on 5E-teaching model increased the academic successes and the persistency levels of the phenotypic speciliaties of the students and it was observed and the students in experimental group has more possitive attitude in terms of the attitude.
dc.identifier.citationÖzbudak, Z. ve Özkan M. (2014). “İnsanda bazı kalıtsal özelliklerin 5E Modeline dayalı etkinliklerle öğretiminin akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 27(1), 185-206.
dc.identifier.endpage206
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage185
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153525
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12438
dc.identifier.volume27
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationYurt içi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectYapılandırmacı Yaklaşım
dc.subjectHücre bölünmesi ve kalıtım
dc.subjectİnsanda kalıtım
dc.subjectFen bilimleri
dc.subject5E Modeli
dc.subjectConstructivist Approach
dc.subjectCell division and heredity
dc.subjectThe phenotypic speciliaties
dc.subject5E-Teaching Model
dc.titleİnsanda bazı kalıtsal özelliklerin 5E Modeline dayalı etkinliklerle öğretiminin akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeThe impact of the instruction of phenotypic specialities of the human to academic success, attitude and the persistency
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
27_1_10.pdf
Size:
453.13 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: