Publication:
SBS fen bilimleri testindeki başarının düşük olma nedenleriyle ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri

dc.contributor.authorYücel, Elif Özata
dc.contributor.buuauthorÖzkan, Muhlis
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-08-21T06:49:11Z
dc.date.available2020-08-21T06:49:11Z
dc.date.issued2011-08-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin SBS sınavında fen bilimleri sorularına verdikleri doğru cevap yüzdesinin düşük olmasının nedenlerine dair öğretmen ve öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden, iç içe geçmiş tek durum deseni kullanılmıştır. Kocaeli merkeze bağlı, farklı bölgelerde yer alan okullar arasından 9 devlet okulunda görev yapan, toplam 12 Fen ve Teknoloji öğretmeni ve bu okullardan 5 tanesindeki 7. ve 8. sınıf öğrencileri arasından, SBS’de yüksek, orta ve düşük başarı sergilemiş 1’er öğrenci olmak üzere toplam 30 öğrenci çalışma grubuna dahil edilmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış öğrenci ve öğretmen görüşme formları kullanılarak, yüz yüze görüşmelerle toplanmış ve içerik analiziyle çözümlenmiştir. Öğrencilerin başarılarındaki düşüklük nedenlerinin; öğrencilerin kendilerinden, öğretmenden, anne-babalarından, Fen ve Teknoloji Programı’ndan, fiziksel eksikliklerden ve konu veya soru sorma tarzından kaynaklandığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to present the view of primary school students and science and technology teachers about the reason for low percentage of correct answers in SBS exams. Qualitative research methodology is used and organized as an embedded single-case design. Twelve science and technology teacher working at public schools located different regions of Kocaeli and 30 students from grade 7 and 8 the one who had high, medium and low score in SBS from five of these schools are included in this study. The data collected from students and teachers with face to face interviews using semi-structured interview forms and analyzed with the content analysis. The rate of the student’s failure is stated as; because of themselves, their parents, Science and Technology Curriculum, physical deficiency and subject or manner of asking question.
dc.identifier.citationYücel, E.Ö. ve Özkan M. (2011). “SBS fen bilimleri testindeki başarının düşük olma nedenleriyle ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 24(2), 537-562.
dc.identifier.endpage562
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage537
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153455
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12381
dc.identifier.volume24
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationYurt içi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSeviye belirleme sınavı
dc.subjectFen başarısı
dc.subjectÖğretmen
dc.subjectÖğrenci
dc.subjectPlacement test
dc.subjectScience success
dc.subjectTeacher
dc.subjectStudent
dc.titleSBS fen bilimleri testindeki başarının düşük olma nedenleriyle ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri
dc.title.alternativeThe view of students and teachers about the reason for low success science tests in SBS exams
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
24_2_14.pdf
Size:
445.74 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
24_2_14

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: