Yayın:
Müzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumları

dc.contributor.buuauthorAcar, Dilan
dc.contributor.buuauthorEğilmez, Hatice Onuray
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-4955-4835
dc.contributor.orcid0000-0002-4880-2200
dc.date.accessioned2023-06-05T06:21:46Z
dc.date.available2023-06-05T06:21:46Z
dc.date.issued2023-03-16
dc.descriptionBu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Hatice Onuray Eğilmez'in danışmanlığında Dilan Acar tarafından yazılan "Müzik Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Çalgı Eğitimine Yönelik Tutumları" adlı yüksek lisans/doktora tezine dayanılarak hazırlanmıştır.
dc.description.abstractAraştırmada müzik öğretmeni adaylarının bazı değişkenlere göre uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında yedi üniversitenin Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında öğrenim gören 240 öğrenci oluşturmuştur. Genel tarama modeli kullanılan araştırmada veriler Kişisel Bilgi Formu, Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeğinin araştırmacılar tarafından uzaktan çalgı eğitimine uyarlanmış hali olan ‘Uzaktan Çalgı Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği’ ile toplanmıştır. Kategorik değişkenler sayı ve yüzde ile hesaplanmış, kullanılan ölçeğin güvenirliğine ilişkin iç tutarlılık ise Cronbach Alfa katsayısı ile hesaplanmıştır. Araştırmada normal dağılım sergileyen ikili grupların karşılaştırılmasında Independent Sample T testi, ikiden fazla grupların karşılaştırılmasında One-Way Anova Testi, korelasyon analizinde ise Pearson Correlation analizi yapılmıştır. Gruplar arasındaki farklılık Bonferroni testi ile tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumları ile yaşları arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki, eğitim görülen üniversite ve bireysel çalgıdan aldıkları en son not değişkenlerine göre düşük düzeyde negatif bir ilişki tespit edilmiştir. Müzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumları ile cinsiyet, salgın döneminde bulundukları bölge, öğrenim yılı, çalgı türü, akademik ortalama, kullanılan teknolojik araç, internet bağlantı durumu, öğretim elemanları ile iletişim ve etkileşim durumu arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.
dc.description.abstractUsing the general survey model, this study aimed to examine the attitudes of music teacher candidates towards distance instrument education according to some variables. The sample of the study consisted of 240 students studying in the Music Education Departments of the Faculty of Education of seven universities in the fall semester of the 2020-2021 academic year. Data were collected with the Personal Information Form, the Attitude towards Distance Education Scale, which is the adaptation of the Attitude towards Distance Education Scale to the distance instrument education by the researchers. Categorical variables were number and percentage and internal consistency regarding the reliability of the scale used was calculated with Cronbach's Alpha coefficient. The Independent Sample T test was used to compare paired groups with normal distribution, the One-Way Anova Test to compare more than two groups, and the Pearson test for correlation analysis. The difference between the groups was determined by the Bonferroni test. As a result of the research, a moderate positive relationship was found between the attitudes of music teacher candidates towards distance instrument education and the age variable, and a low negative relationship was determined compared to the variables of the university where the education was received, and the last grade received from the instrument exam. There was no difference between the attitudes of music teacher candidates towards distance instrument education and their gender, region during the epidemic, academic year, type of instrument, academic average, technological tool used, internet connection status, or communication and interaction status with instructors.
dc.identifier.citationAcar, D. ve Eğilmez, H. O. (2023). ''Müzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumları''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 75-97.
dc.identifier.doi10.19171/uefad.1189899
dc.identifier.endpage97
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage75
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2711698
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19171/uefad.1189899
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/32904
dc.identifier.volume36
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇalgı eğitimi
dc.subjectÇevrim içi öğrenme
dc.subjectMüzik öğretmeni adayları
dc.subjectTutum
dc.subjectUzaktan çalgı eğitimi
dc.subjectInstrument education
dc.subjectOnline learning
dc.subjectMusic teacher candidates
dc.subjectAttitude
dc.subjectDistance instrument education
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumları
dc.title.alternativeMusic teacher candidates’ attitudes toward distance instrument education
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Müzik Eğitimi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
36_1_4.pdf
Boyut:
1.05 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama