Publication:
Daha etkin bir öğretim için bazı öneriler

dc.contributor.authorHsing, Ho Shue
dc.contributor.buuauthorDenizli, Gülgin
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.date.accessioned2021-06-16T09:56:15Z
dc.date.available2021-06-16T09:56:15Z
dc.date.issued1983
dc.description.abstractOnsekiz yıl önce öğretmenlik yaşamına başladım ve bu yıllar boyunca kafamı sürekli oyalayan düşünce, öğretimi daha etkin duruma nasıl getirebileceğim düşüncesiydi. Şimdi İngilizce öğretme konusunda benimkine benzer durumlarla karşılaşan diğer öğretmenlere yardımcı olacak bazı şeyler söyleyebileceğimiz hissediyorum. Deneyimlerimden ve düşüncemden doğan bu öneriler öğretmen ve öğrencilerin çalışmasıyla ilgilidir. Koşullar demekle özellikle iki şeyi söylemek istiyorum: 1. Öğrencilerin rahatça duyup pratik yapabilecekleri ingilizce konuşan bir ortam, 2. Öğrencileri kendi istekleriyle öğrenmek için yönlendirecek hoş bir atmosfer. Tümümüzün yararlanabileceği ilk kaynak bir okuma kitabındaki okuma parçalandır. Bunlar genellikle okuyucunun içindeki sözcükleri ayrı bir cümleden daha iyi ve sindirerek anlayabileceği açık dille yazılmış öykülerde bulunur. Bir sözcüğü sözcük listesinden öğrenmek onu bir cümle içinde öğrenmek kadar yararlı değildir. Bir sözcük ya dil cümleciği öğrenmenin en etkili yolu onu düzgün bir dille yazılmış bir öykünün bütünü içinde kavramaktır. Ne yazık ki bu durumda ingilizce öğretmenin yaygın şekli aynı cümlelerden oluşan bir kitabı öğretim aracı olarak kullanmak, o tür bir kitabı gramer kitabı diye isimlendirmek ve onun öğrencinin ingilizce bilgisinde eksik olan şeyleri tamamlamada tek çare olduğunu sanmaktır.
dc.identifier.citationHsing, H. S. (1983). ''Daha etkin bir öğretim için bazı öneriler''. çev. Gülgin Denizli. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 347-351.
dc.identifier.endpage351
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage347
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/20616
dc.identifier.volume4
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEtkin öğretim
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectÖğrenciler
dc.subjectİngilizce
dc.titleDaha etkin bir öğretim için bazı öneriler
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
4_2_27.pdf
Size:
1.24 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: