Publication:
Eleştirel düşünme ve öğretimi

dc.contributor.buuauthorŞenşekerci, Erkan
dc.contributor.buuauthorBilgin, Asude
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi
dc.date.accessioned2020-11-06T07:25:32Z
dc.date.available2020-11-06T07:25:32Z
dc.date.issued2008-06-01
dc.description.abstractİnsan düşüncesi, aralarında bağımlı ve dinamik bir etkileşim bulunan farklı işlevlerin ürünüdür. Düşüncenin niteliğinin belirlenmesinde bütün işlevlerin rolü varsa da asıl belirleyici olan düşünme işlevidir. Eğitim yoluyla geliştirilebilir olan bu işlev, yalnızca düşünme becerileri kazanmak aşısından değil; bireyin yaşamının benmerkezci ya da akılcı bir temele dayandı-rılmasını belirlemesi açısından da son derece önemlidir. Düşünme eğitiminin önemli bir boyutu olarak eleştirel düşünme ve öğretimi, 1950’lerden günümüze oldukça geniş bir kavramsal çerçeve kazanmıştır. Geliştirilen tanım ve kuramlar arasındaki çeşitli farklılık ve uzlaşmazlıklara karşın, günümüzde eleştirel düşüncenin göstergesi olabilecek yeterlilik, tutum ve stratejilere ilişkin ortak kabullerin oluşmaya başladığı söylenebilir. Bu gelişme de doğal olarak bir yandan düşünme yeterliliklerinin eğitim yoluyla geliştirilebileceği düşüncesini güçlendirmekte öte yandan da düşünme eğitimine yönelik öğretim yöntem ve tekniklerinin geliştirilmesine temel oluşturmaktadır.
dc.description.abstractHuman thought is the product of different functions which have interdependent and dynamic interactions among them. Thinking process is the most important function for determination of the quality of thought. This function that can be developed by means of education is very crucial for an individual not for only acquiring thinking skills but also for depending on a rational (or at the opposite side egocentric) basis through her/his life. As an important dimension of thinking education; critical thinking and education of it has started to gain a broad conceptual framework since 1950’s. In spite of the several differences and disagreements among the definitions and the theories, in our days it can be said that some shared agreements has started to develop about the competencies, attitudes and the strategies which are assumed to be the indicators of critical thinking. This situation strengthened the thought that critical thinking competencies can be developed by education and also formed a basis for the improvement of some instruction methods and techniques oriented to critical thinking as touched on the present study.
dc.identifier.citationŞenşekerci, E. ve Bilgin A. (2008). “Eleştirel düşünme ve öğretimi”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(14), 15-43.
dc.identifier.endpage43
dc.identifier.issn1302-2423
dc.identifier.issue14
dc.identifier.startpage15
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/214537
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13751
dc.identifier.volume9
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciences
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİnsan düşüncesi
dc.subjectBenmerkezcilik
dc.subjectAkılcılık
dc.subjectEleştirel düşünme
dc.subjectHuman thought
dc.subjectEgocentricism
dc.subjectRationality
dc.subjectCritical thinking
dc.titleEleştirel düşünme ve öğretimi
dc.title.alternativeCritical thinking and its teaching
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentUludağ Üniversitesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
9_14_2.pdf
Size:
326.02 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: