Publication:
Altı yaş grubu çocukların problem çözme stratejileri ve bunlarla ilgili öğretmen ve müfettiş algıları

dc.contributor.buuauthorAltun, Murat
dc.contributor.buuauthorDönmez, Nagihan
dc.contributor.buuauthorİnan, Hafize
dc.contributor.buuauthorTaner, Meral
dc.contributor.buuauthorÖzdilek, Zehra
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-05-31T18:49:12Z
dc.date.available2020-05-31T18:49:12Z
dc.date.issued2001-04-01
dc.description.abstractBu çalışmada 6 yaş grubu öğrencilerinin problem çözme stratejileri ve problem çözmedeki başarı düzeyleri araştırılmıştır. Ayrıca bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin ve ilköğretim müfettişlerinin 6 yaş grubu öğrencilerinin problem çözme başarı düzeyleri hakkındaki kanıları incelenmiştir. Araştırma kapsamında Türkiye’deki anaokullarında bulunan 6 yaş grubuna mensup toplam 70 öğrenciye dört işlem becerileri ile çözülebilen, rutin olan ve olmayan türden 9 sözel problem yöneltilmiştir. Görüşme sırasında ihtiyaç duydukları malzemeyi kullanabilmeleri için uygun ortam hazırlanmış ve her öğrenciye sorular ayrı bir odada sözlü olarak yöneltilmiştir. Cevaplama için süre sınırı konmamıştır. Öğrencilerin 16’sı tüm soruları doğru çözmüş, 2 öğrenci hiçbir soruyu doğru çözememiş, 15 öğrenci 7 ve daha fazla soruyu doğru çözmeyi başarmıştır. Öğrenciler problemleri çözerken, çoğunlukla hazır materyal kullanmak suretiyle modelleme yapmayı denemiş ve bunda başarılı olmuşlardır. Bunun dışında az sayıda öğrenci işlem yapma ve sayma yöntemini kullanmak suretiyle, bazıları da sezgisel olarak doğru cevabı yakalamıştır. Öğretmen ve müfettişlerin 6 yaş grubu öğrencilerinin problemleri çözmedeki başarı düzeyleri ile ilgili kanılarını belirlemek için 137 öğretmen ve 21 müfettiş ile görüşülmüştür. Öğretmen ve müfettişlerin araştırmada kullanılan 9 sorudan 8’inde çocukların gerçek başarısına göre düşük beklentiye, diğer 1 soruda gerçek başarıya göre yüksek bir beklentiye sahip oldukları gözlenmiştir. Bu çalışmanın sonuçlarına bakılarak 6 yaş grubunda problem çözme için modelleme stratejisinin uygun bir yol olduğu ve geliştirilmesi gerektiği, öğretmen ve müfettişlerin öğrencilerin problem çözme strateji ve başarı düzeylerini daha yakından tanımalarının problem çözme öğretiminin kalitesini yükselteceği söylenebilir.
dc.identifier.citationAltun, M. vd. (2001). "Altı yaş grubu çocukların problem çözme stratejileri ve bunlarla ilgili öğretmen ve müfettiş algıları". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 211-230.
dc.identifier.endpage230
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage211
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153183
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10921
dc.identifier.volume14
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEğitim
dc.subjectÖğretmen
dc.subjectMüfettiş
dc.subjectÇocuk
dc.subjectAlgı
dc.subjectEducation
dc.subjectInspector
dc.subjectChildren
dc.subjectPerception
dc.subjectTeacher
dc.titleAltı yaş grubu çocukların problem çözme stratejileri ve bunlarla ilgili öğretmen ve müfettiş algıları
dc.title.alternativeProblem-solving strategies of six-year-old children and perceptions of teachers and inspectors about them
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
14_1_19.pdf
Size:
362.25 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: