Publication: Flüt aparatlarının eğı̇tı̇mcı̇ görüşlerı̇ doğrultusunda flüt eğı̇tı̇mı̇nde kullanılabı̇lı̇rlı̇ğı̇nı̇n değerlendı̇rı̇lmesi
dc.contributor.advisor | Sakin, Ajda Şenol | |
dc.contributor.author | Urcan, Aleyna | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.contributor.department | Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |
dc.contributor.orcid | 0000-0002-8618-2225 | |
dc.date.accessioned | 2024-09-04T08:38:13Z | |
dc.date.available | 2024-09-04T08:38:13Z | |
dc.date.issued | 2024-06-28 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada flüt aparatlarına yönelik flüt eğitimci görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada çalgılarda kullanılan aparatlara yer verilmiş ve özellikle flüt için tasarlanmış aparatlar ayrıntılı açıklanmıştır. Araştırmanın amacı flüt aparatlarının flüt eğitiminde kullanılabilirliğinin eğitimci görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. İlgili aparatlar hakkında eğitimcilerin görüşlerinin alınması ilre müzik eğitiminde önemli bir boşluğun doldurulacağı düşünülmekte, bu aparatların eğitim süreçlerine eklenmesi ve kullanılırlığının yaygınlaştırılması ile flüt eğitiminde kalitenin ve verimliliğin artırılmasına önemli katkılar sağlanacağı düşünülmektedir. Bu amaç ve önem doğrultusunda flüt aparatlarına yönelik flüt eğitimcilerinin görüşlerine ilişkin gerçekleştirilen araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilim) araştırma modeli benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu oluşturulurken amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmış ve bu doğrultuda flüt aparatlarını deneyimlemiş ya da kullanan 12 flüt eğitimcisi ile çalışma grubu oluşturulmuştur. Flüt aparatlarının eğitimci görüşleri doğrultusunda eğitimde kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve katılımcılar ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilmiş veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiş, tema ve kodlar oluşturulmuştur. Katılımcı görüşleri doğrultusunda aparatların çoğunlukla iyi tasarlanmış ve işlevsel olduğu belirlenmiştir. Aparatlar eğitimde kullanılabilirlik açısından değerlendirildiğinde özellikle belirli bir ihtiyaç doğrultusunda kullanımının daha yerinde olacağı, tüm aparatların eğitim sürecine dâhil edilmesinin bir zorunluluk olmadığı sonucuna varılmıştır. Ulaşılabilirlik açısından katılımcılar Türkiye’de bu aparatların üretimi olmadığı için temin edilip kullanımının zor olduğunu belirtmiştir. Tüm bu sonuçlar doğrultusunda flüt aparatlarının ülkemizdeki eğitimciler tarafından bilinirliğinin artması, eğitimde kullanımının yaygınlaşması, atölye çalışmaları düzenlenerek aparatların tanıtılması ve ülkemizde satın alımının kolaylaştırılarak daha çok eğitimci ve öğrenciye ulaşması önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | In the present study, it was attempted to identify the views of flute educators regarding the flute apparatuses. In the study, the apparatuses used in the instruments were featured and the apparatuses designed especially for the flute were delineated in detail. The purpose of the study is to evaluate the utility of flute apparatuses in flute education in line with the views ofeducators. It is believed that an important gap in music education will be filled by inquiringabout the views of educators about the relevant apparatuses, and incorporation of theseapparatuses into the educational processes and expanding their usage, significant contributions will be made to enhancing the quality and efficiency in flute education. In agreement with this purpose and significance, the phenomenology research model, which is one of the qualitativeresearch methods, was utilized in this study conducted on the views of flute educators regardingthe flute apparatuses. Purpose ful sampling method was utilized when generating the studygroup of the study, and consequently, the study group was generated with 12 flute educatorswho had the experience of or used the flute apparatuses. In order to evaluate the utility of flute apparatuses in education in line with the views of educators, a semi-structured interview formwas created and interviews were conducted with the participants. The data obtained from theinterviews were analyzed using the content analysis method and themes and codes weregenerated. In line with participant views, it was established that the apparatuses weresubstantially well designed and functional. When the apparatuses were considered regarding their utility in education, it was concluded that it would be more applicable to use the mespecially in line with a specific need, and that it was not an essential requirement to includeall apparatuses in the educational process. As far as their accessibility is concerned, the participants stated that since these apparatuses were not manufactured in Türkiye, it was difficult to get hold of and use them. Considering all these results, it is recommended that the familiarity of flute apparatuses be increased by the educators in Türkiye, their use in education becomes widespread, the apparatuses are introduced by organizing workshops, and they are made more accessible to the educators and students by making their more reasonable in our country. | |
dc.format.extent | XIII, 84 sayfa | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11452/44294 | |
dc.language.iso | tr | |
dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Aparat | |
dc.subject | Flüt aparatları | |
dc.subject | Flüt eğitimi | |
dc.subject | Glissando headjoint | |
dc.subject | Lefreque | |
dc.subject | Pneumo pro | |
dc.subject | Apparatus | |
dc.subject | Flute apparatus | |
dc.subject | Flute training | |
dc.title | Flüt aparatlarının eğı̇tı̇mcı̇ görüşlerı̇ doğrultusunda flüt eğı̇tı̇mı̇nde kullanılabı̇lı̇rlı̇ğı̇nı̇n değerlendı̇rı̇lmesi | |
dc.title.alternative | Evaluating the useability of flute apparatuses in flute education based on educators’ perspectives | |
dc.type | masterThesis | |
dspace.entity.type | Publication | |
local.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1