Publication: Cultivating AI literacy among educators through an AI-enhanced language teaching workshop
Date
Authors
Authors
Koraishi, Osama
Advisor
Uzun, Levent
Language
Type
Publisher:
Bursa Uludağ Üniversitesi
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
This study investigates the AI literacy of in-service EFL teachers and evaluates the effectiveness of a targeted AI-enhanced Language Teaching workshop. Responding to the growing integration of artificial intelligence (AI) in education, the study addresses the practical need for EFL teachers to develop AI literacy, particularly in pedagogical integration and ethical application. A quasi-experimental mixed-methods approach was employed to evaluate participants’ baseline AI literacy, implement the workshop, and measure its impact through pre- and post-tests and qualitative feedback. The workshop content was specifically designed to address gaps in knowledge, focusing on practical classroom applications and ethical considerations. The results revealed that participants entered the workshop with moderate AI literacy, excelling in foundational technological knowledge but struggling with Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) and ethics. The workshop significantly improved participants’ literacy across all domains, with the most notable gains in areas of initial weakness. Participants highlighted the relevance of the workshop, particularly in lesson planning, adaptive feedback, and assessment. This study contributes to English Language Teaching (ELT) by providing a tested content framework for AI training and a replicable workshop model. It also identifies data-driven recommendations for refining future workshops and proposes opportunities for future research, including the development of AI literacy certifications, ELT-specific AI policies, and ongoing exploration of emerging AI tools. These findings show the importance of targeted interventions in bridging the gap between AI advancements and practical classroom applications.
Bu çalışma, hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin yapay zeka (YZ) okuryazarlığını araştırmakta ve hedef odaklı bir YZ destekli Dil Öğretimi atölyesinin etkinliğini değerlendirmektedir. Eğitimde yapay zekanın (YZ) giderek artan entegrasyonuna yanıt olarak, çalışma, özellikle pedagojik entegrasyon ve etik uygulamalar konusunda İngilizce öğretmenlerinin YZ okuryazarlığı geliştirmesi için duyulan pratik ihtiyacını ele almaktadır. Katılımcıların mevcut YZ okuryazarlığını değerlendirmek, atölye çalışmasını uygulamak ve etkisini ön-test ve son-test ile nitel geri bildirimler aracılığıyla ölçmek amacıyla yarı deneysel karma yöntemli bir yaklaşım kullanılmıştır. Atölye içeriği, bilgi eksiklerini gidermek ve pratik sınıf uygulamaları ile etik konulara odaklanmak için özel olarak tasarlanmıştır. Sonuçlar, katılımcıların atölyeye orta düzeyde YZ okuryazarlığıyla katıldıklarını, temel teknolojik bilgide başarılı olduklarını ancak Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi (TPACK) ve etik konularında zorlandıklarını ortaya koymuştur. Atölye, katılımcıların tüm alanlardaki okuryazarlığını önemli ölçüde geliştirmiş ve en belirgin kazanımlar başlangıçtaki zayıflık alanlarında olmuştur. Katılımcılar, özellikle ders planlama, uyarlanabilir geri bildirim ve değerlendirme alanlarında atölyenin önemini vurgulamışlardır. Bu çalışma, YZ eğitimi için test edilmiş bir içerik çerçevesi ve çoğaltılabilir bir atölye modeli sunarak İngiliz Dili Eğitimi (ELT) alanına katkı sağlamaktadır. Ayrıca, gelecekteki atölyelerin iyileştirilmesine yönelik veri odaklı öneriler sunmakta ve YZ okuryazarlık sertifikalarının geliştirilmesi, İngiliz Dili Eğitimi’ne özgü YZ politikaları ve ortaya çıkan YZ araçlarının sürekli olarak araştırılmasını içeren gelecekteki araştırma fırsatlarını önermektedir. Bu bulgular, YZ ilerlemeleri ile pratik sınıf uygulamaları arasındaki boşluğu kapatmak için hedefe yönelik müdahalelerin önemini göstermektedir.
Bu çalışma, hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin yapay zeka (YZ) okuryazarlığını araştırmakta ve hedef odaklı bir YZ destekli Dil Öğretimi atölyesinin etkinliğini değerlendirmektedir. Eğitimde yapay zekanın (YZ) giderek artan entegrasyonuna yanıt olarak, çalışma, özellikle pedagojik entegrasyon ve etik uygulamalar konusunda İngilizce öğretmenlerinin YZ okuryazarlığı geliştirmesi için duyulan pratik ihtiyacını ele almaktadır. Katılımcıların mevcut YZ okuryazarlığını değerlendirmek, atölye çalışmasını uygulamak ve etkisini ön-test ve son-test ile nitel geri bildirimler aracılığıyla ölçmek amacıyla yarı deneysel karma yöntemli bir yaklaşım kullanılmıştır. Atölye içeriği, bilgi eksiklerini gidermek ve pratik sınıf uygulamaları ile etik konulara odaklanmak için özel olarak tasarlanmıştır. Sonuçlar, katılımcıların atölyeye orta düzeyde YZ okuryazarlığıyla katıldıklarını, temel teknolojik bilgide başarılı olduklarını ancak Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi (TPACK) ve etik konularında zorlandıklarını ortaya koymuştur. Atölye, katılımcıların tüm alanlardaki okuryazarlığını önemli ölçüde geliştirmiş ve en belirgin kazanımlar başlangıçtaki zayıflık alanlarında olmuştur. Katılımcılar, özellikle ders planlama, uyarlanabilir geri bildirim ve değerlendirme alanlarında atölyenin önemini vurgulamışlardır. Bu çalışma, YZ eğitimi için test edilmiş bir içerik çerçevesi ve çoğaltılabilir bir atölye modeli sunarak İngiliz Dili Eğitimi (ELT) alanına katkı sağlamaktadır. Ayrıca, gelecekteki atölyelerin iyileştirilmesine yönelik veri odaklı öneriler sunmakta ve YZ okuryazarlık sertifikalarının geliştirilmesi, İngiliz Dili Eğitimi’ne özgü YZ politikaları ve ortaya çıkan YZ araçlarının sürekli olarak araştırılmasını içeren gelecekteki araştırma fırsatlarını önermektedir. Bu bulgular, YZ ilerlemeleri ile pratik sınıf uygulamaları arasındaki boşluğu kapatmak için hedefe yönelik müdahalelerin önemini göstermektedir.
Description
Source:
Keywords:
Keywords
İngiliz dili eğitimi (ELT), Yabancı dil olarak İngilizce (EFL), Mesleki gelişim, Öğretmen eğitimi, TPACK, Yapay zeka destekli eğitim (AIED), Yapay zeka okuryazarlığı, AIED, AI Literacy, EFL teachers, English Language Teaching (ELT), Professional development, Teacher education