Yayın:
An investigation into the effects of community vs. individual reflective videos on promoting teacher autonomy: A fully longitudinal mixed methods study

dc.contributor.advisorGürsoy, Esim
dc.contributor.authorKızkapan, Samet Çağrı
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0003-3761-0323
dc.date.accessioned2025-10-15T07:03:18Z
dc.date.issued2025-09-03
dc.description.abstractThis study examined how two modes of video-based reflective practice relate to preservice English language teachers’ autonomy across three waves, alongside what teachers noticed and said in reflections and focus-group interviews. Preservice participants were organized into two experimental cohorts (community n = 5; individual n = 5) and a control cohort (n = 40), in a quasi-experimental design where reflective sessions functioned as the intervention. The quantitative strand used the perceived teacher autonomy scale at three time points; the qualitative strand comprised 40 reflection videos with guided, time-stamped questions and two focus-group interviews per experimental cohort. In the quantitative strand, nonparametric longitudinal models with rank-based effect sizes assessed the effects of intervention. Results showed a significant main effect of time, scores tended to rise by the third wave across conditions. Qualitatively, individual reflections were dominated by technical and practical reasoning, with targeted micro-revisions and lesson-design tweaks. Collaborative reflections also centered on technical/practical craft but sustained a clearer critical current, repeatedly surfacing equity, representation/naming, and voice. In focus-groups, individual participants described gains in instructional clarity, strategic L1/L2 use, and confidence through selfassessment, crediting time-stamped prompts for directing disciplined analysis. Collaborative participants emphasized the third-eye value of video, prompts as analytic anchors, and a trustbased community that broadened repertoires and supported, rather than constrained, professional autonomy. Taken together, the study documents time-linked gains in collaborative attitude at scale, while showing that guided video analysis helps preservice teachers refine technical/practical craft in both modes and, in collaborative settings, more often extends into critical attention to equity and representation.
dc.description.abstractBu çalışma, üç ölçüm dalgası boyunca "iki" tür video temelli yansıtıcı uygulamanın İngilizce öğretmen adaylarının özerkliğiyle ilişkisini; ayrıca öğretmenlerin yansıtma ve odak grup görüşmelerinde neye dikkat ettiklerini ve neler söylediklerini incelemiştir. Öğretmen adayları, yansıtma uygulamasının müdahale işlevi gördüğü yarı-deneysel bir desende, iki deney grubuna (topluluk n = 5; bireysel n = 5) ve bir kontrol grubuna (n = 40) ayrılmıştır. Nicel boyutta, üç zaman noktasında algılanan öğretmen özerkliği ölçeği kullanılmış; nitel boyutta ise yönlendirilmiş, zaman damgalı sorularla 40 yansıtıcı video ve her deney grubu için iki odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Nicel bölümde, sıralamaya dayalı etki büyüklükleriyle parametrik olmayan boylamsal modeller müdahalenin etkisini ölçmüştür. Sonuçlar, zamanın anlamlı bir ana etki olduğunu göstermiş, puanların üçüncü ölçüm dalgasında tüm koşullarda yükselme eğilimi gösterdiği belirlenmiştir. Nitel olarak, bireysel yansıtmalarda teknik ve uygulamalı gerekçelendirmeler (yönerge netliği, modelleme, geçişler, tempo) baskın olmuş; küçük ölçekli ders tasarımı değişiklikleri ve mikro düzeltmeler yapıldığını göstermiştir. Topluluk yansıtımları da teknik/uygulamaya odaklanmış, ancak eşitlik, temsiliyet/adlandırma ve ses konularını tekrar tekrar gündeme getirerek daha belirgin bir eleştirel yön taşımıştır. Odak grup görüşmelerinde bireysel katılımcılar, öğretim netliği, stratejik L1/L2 kullanımı ve öz değerlendirme yoluyla özgüven artışı yaşadıklarını, zaman damgalı soruların analizi disipline ettiğini belirtmiştir. Topluluk katılımcıları ise videonun üçüncü göz değerini, soruların analitik dayanak olmasını ve profesyonel özerkliklerini kısıtlamayan güvene dayalı bir topluluğu vurgulamışlardır. Genel olarak çalışma, zamanla işbirliğine dayalı tutumda artış olduğunu ve yönlendirilmiş video analizinin her iki biçimde de teknik/ Şunu dedin: eksık olan kelımelerı tamamla ChatGPT: Elbette! Metninizde eksik harflerle yazılmış veya harfleri eksik bırakılmış birçok kelime var. Bunları tamamlayarak metni daha okunabilir ve anlamlı hale getirdim: Düzenlenmiş Metin: Bu çalışma, üç ölçüm dalgası boyunca "k" tür video temelli yansıtıcı uygulamanın İngilizce öğretmen adaylarının özerkliğiyle ilişkisini, ayrıca öğretmenlerin yansıtma ve odak grup görüşmelerinde neye dikkat ettiklerini ve neler söylediklerini incelemiştir. Öğretmen adayları, yansıtma uygulamasının müdahale işlevi gördüğü yarı-deneysel bir desende, iki deney grubuna (topluluk n = 5; bireysel n = 5) ve bir kontrol grubuna (n = 40) ayrılmıştır. Nicel boyutta, üç zaman noktasında algılanan öğretmen özerkliği ölçeği kullanılmış; nitel boyutta ise yönlendirilmiş, zaman damgalı sorularla 40 yansıtıcı video ve her deney grubu için iki odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Nicel bölümde, sıralamaya dayalı etki büyüklükleriyle parametrik olmayan boylamsal modeller müdahalenin etkisini ölçmüştür. Sonuçlar, zamanın anlamlı bir ana etki olduğunu göstermiş, puanların üçüncü ölçüm dalgasında tüm koşullarda yükselme eğilimi gösterdiği belirlenmiştir. Nitel olarak, bireysel yansıtmalarda teknik ve uygulamalı gerekçelendirmeler (yönerge netliği, modelleme, geçişler, tempo) baskın olmuş; küçük ölçekli ders tasarımı değişiklikleri ve mikro düzeltmeler yapıldığını göstermiştir. Topluluk yansıtımları da teknik/uygulamaya odaklanmış, ancak eşitlik, temsiliyet/adlandırma ve ses konularını tekrar tekrar gündeme getirerek daha belirgin bir eleştirel yön taşımıştır. Odak grup görüşmelerinde bireysel katılımcılar, öğretim netliği, stratejik L1/L2 kullanımı ve öz değerlendirme yoluyla özgüven artışı yaşadıklarını, zaman damgalı soruların analizi disipline ettiğini belirtmiştir. Topluluk katılımcıları ise videonun üçüncü göz değerini, soruların analitik dayanak olmasını ve profesyonel özerkliklerini kısıtlamayan güvene dayalı bir topluluğu vurgulamışlardır. Genel olarak çalışma, zamanla iş birliğine dayalı tutumda artış olduğunu ve yönlendirilmiş video analizinin her iki biçimde de teknik/uygulamalı becerileri geliştirdiğini, topluluk bağlamında ise eleştirel farkındalığı daha fazla teşvik ettiğini ortaya koymaktadır.
dc.format.extentXIII, 131 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/55634
dc.language.isoen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBireysel yansıtma
dc.subjectKarma yöntem
dc.subjectÖğretmen özerkliği
dc.subjectTopluluk içerisinde yansıtma
dc.subjectVideo temelli yansıtma
dc.subjectIndividual reflection
dc.subjectMixed methods
dc.subjectTeacher autonomy
dc.subjectVideo-based reflection
dc.subjectCommunity of reflection
dc.titleAn investigation into the effects of community vs. individual reflective videos on promoting teacher autonomy: A fully longitudinal mixed methods study
dc.title.alternativeTopluluk ve bireysel yansıtıcı videoların öğretmen özerkliğine etkilerinin incelenmesi: Tamamen boylamsal karma yöntemler çalışmasıtr
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
Samet_Cagri_Kizkapan.pdf
Boyut:
6.9 MB
Format:
Adobe Portable Document Format