Yayın:
Ticari bankacılıkta pazarlama anlayışının önemi

dc.contributor.buuauthorTokol, Tuncer
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.date.accessioned2021-06-22T07:30:12Z
dc.date.available2021-06-22T07:30:12Z
dc.date.issued1984
dc.description.abstractHizmet sektöründe önemli bir yer tutan ticari bankalar, son zamanlara kadar pazarlamaya gereken ilgiyi göstermemişlerdir. Bugün ise, bir çoğunun pazardaki gerçekleri görmeye başladığını ve amaçlarının sadece sınırlı bir pazar için açıkça tanımlanmış bankacılık hizmetleri olmadığının bilincine vardığı görülmektedir. Bu gelişmede, ticari bankaların kendileri için temel hammadde kaynağı olan mevduatIarın toplanmasında karşılaştıkları rekabetin yanısıra, holding bankacılığının, banka sistemine giren yabancı banka sayısının artmasının, kar marjlarındaki azalmanın ve bankalar için ulusal ve uluslararası genişleme gereğinin ortaya çıkmasının büyük etkisi olmuştur. Onun için denilebilir ki; ticari bankalar pazarlamaya istemeyerek ilgi duymuşlar, çevresel etkenlerin baskısının yoğunlaşması sonucu pazarlamayı benimsemek zorunda kalmışlar ve örgüt yapılarında pazarlamaya yer vermeye başlamışlardır. Nitekim bugün birçok banka yöneticisi ticari bankaların geleneksel pazarlarında karşılaştıkları rekabeti azaltmada, müşteri gereksinimlerini teşhis etmede ve onlara daha iyi hizmet götürmede, yenilik yaratmada, bankaya yeni fırsatlar aramada ve gelecekteki başarıyı sigortalamada pazarlamanın gerekli olduğuna inanmaktadır. Gerçekten de ticari bankacılığın geleceği, yeni müşteri gereksinimlerinin teşhisine ve iş yapmanın yeni yollarının geliştirilmesine bağlıdır. Diğer bir deyişle, Yaratıcı değişime ticari bankacılıkta büyük ölçüde gerek vardır ve bu değişimin aracıda pazarlamadır. Onun için günümüz ticari bankaları, daha çok uzmanlaşmak, daha esnek olmak ve toplum gereksinimlerine daha çok cevap vermek zorundadırlar. Bu çalışmadaki amacımız, ticari bankacılığa pazarlama görüş açısından bakmak ve ticari bankacılıktaki pazarlama anlayışını, politikalarını ve kararlarını incelemektir.
dc.identifier.citationTokol, T. (1984). "Ticari bankacılıkta pazarlama anlayışının önemi". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 141-146.
dc.identifier.endpage146
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage141
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/20700
dc.identifier.volume5
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTicari bankacılık
dc.subjectPazarlama politikaları
dc.subjectMamul geliştirme
dc.subjectFiyatlandırma
dc.titleTicari bankacılıkta pazarlama anlayışının önemi
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
5_2_10.pdf
Boyut:
1.22 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama

Koleksiyonlar