Publication: EFL teachers' perceptions and practices on extensive reading: A mixed study in Türkiye
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Derya Döner | |
dc.contributor.author | Atik, Hilal Alemdar | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |
dc.contributor.orcid | 0009-0007-4638-0300 | |
dc.date.accessioned | 2024-01-08T10:58:25Z | |
dc.date.available | 2024-01-08T10:58:25Z | |
dc.date.issued | 2023-09-04 | |
dc.description.abstract | Extensive reading (ER) has been growing attention for researchers and instructors of foreign languages as it enables learners to learn the language outside of the classroom, and have practice as well. Though learners seem to be alone in the reading process, they need to have guidance and follow-up activities to benefit theprocess of reading. The present study aims to demonstrate English as a foreign language (EFL) teachers’ perceptions and practices who work at state schools in Türkiye, on ER. The study aims to find out if teachers can follow their perspectives and put ER into practice accordingly. For the purposes of the study, both quantitative and qualitative data were gathered from teachers who work at state schools with different grades. For the quantitative data, 134 volunteer English Language teachers attended the study, and for the qualitative data, 13 volunteer English Language teachers participated. Therefore, a mixed-method design was employed in this present study. The quantitative data was gathered through a questionnaire. On the other hand, the qualitative data were collected from semi-structured interview sessions. The findings revealed that teachers have positive perspectives on ER practices in their teaching, yet most of them tend to abstain from using it because of time constraints, curriculum, learners’ motivation and proficiency, and lack of parental support. | |
dc.description.abstract | Ders dışı okuma, öğrencilerin sınıf dışında öğrenmelerini ve aynı zamanda alıştırma yapmalarını sağladığı için, araştırmacıların ve yabancı dil öğretmenlerinin dikkatini çekmektedir. Öğrenciler okuma sürecinde yalnız da olsalar, bu süreçte tamamlayıcı aktiviteler ve rehberliğe ihtiyaç duyabilirler. Bu çalışma, Türkiye’deki İngilizce öğretmenlerinin ders dışı okumalarına karşı tutum ve uygulamalarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma ayrıca, öğretmenlerin tutum ve ders dışı uygulamalarının sürdürüp sürdüremediklerini araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın amaçları doğrultusunda hem nicel hem de nitel veriler devlet okullarında, farklı kademelerde, İngilizce öğretmeni olarak görev yapan öğretmenlerden toplanmıştır. Nite veriler için, 134 gönüllü İngilizce öğretmeni ve nicel veriler için ise 13 gönüllü öğretmen çalışmaya katılmıştır. Bu sebeple, bu çalışmada araştırma karma yöntem kullanılmıştır. Nicel veriler, öğretmenlerin ders-dışı okumaya karşı tutumları anketi yapılarak toplanmıştır. Diğer yandan, nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme oturumları ile toplanmıştır. Bulgular, öğretmenlerin ders-dışı okumalara karsı olumlu bir tutumda olduklarını, fakat uygulama konusunda zaman kısıtlılığı, müfredat, öğrencilerin motivasyonu ve veli desteğinin olmayışı gibi sebepler ile imtina etmeye meyilli olduklarını ortaya koymuştur. | |
dc.format.extent | XVIII, 110 sayfa | |
dc.identifier.citation | Atik, H. A. (2023). EFL teachers' perceptions and practices on extensive reading: A mixed study in Türkiye. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11452/38835 | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | English as a foreign language (EFL) | |
dc.subject | Extensive reading (ER) | |
dc.subject | State schools | |
dc.subject | Devlet okulları | |
dc.subject | Ders-dışı okuma | |
dc.subject | Yabancı dil olarak İngilizce | |
dc.title | EFL teachers' perceptions and practices on extensive reading: A mixed study in Türkiye | |
dc.title.alternative | Türk öğretmenlerinin ingilizce öğretiminde ders dışı okumalar ile ilgili anlayışları ve uygulamaları: Karma yöntem | |
dc.type | masterThesis | |
dspace.entity.type | Publication | |
local.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |