Publication: Filozof, Sezar ve İsa: Nietzsche’de egemen olarak geleceğin filozofu
dc.contributor.author | Işık, Sever | |
dc.date.accessioned | 2024-01-03T05:58:37Z | |
dc.date.available | 2024-01-03T05:58:37Z | |
dc.date.issued | 2023-09-18 | |
dc.description.abstract | Nietzsche’nin olgunluk dönemi eserlerinde geleceğin filozofları kavramı önemli bir yere sahiptir. Üstün insan tipinin en yetkin formu olan geleceğin filozofu onun politik düşüncesiyle yakın ilişki içindedir. Nietzsche’ye göre geleceğin filozofu geleceğin politikası olan büyük politikayı icra edecek olan soylu ve seçkin insandır. Avrupa’nın ihtiyaç duyduğu bu politika geleceğin filozofunun yaratıcı ve sağlıklı güç istencine tabi olacaktır. Bu filozof insanlığın şimdiye kadar tanıdığı bir çeşit felsefe işçisi olan filozoftan farklı olarak egemen/hükümran bir kişi olacaktır. Tanrı’nın ölümü sonrası onun yerini alacak olan bu egemen tüm değerleri yeniden değerlendirecek ve politik yaşamı sağlıklı bir temelde yeniden kuracaktır. Böylelikle/böylece Tanrının ölümün sebep olduğu politik nihilizm krizinin aşılmasını sağlayacaktır. İnsanların kendisine yöneleceği, peşinden koşacağı amaçları belirleyen bu filozof en büyük yasa yapıcısı ve aynı zamanda en büyük büyük değer yaratıcısıdır. Hakikat onun güç istencinin yansımasından ibarettir. Bu buyurucu egemen filozof, dünyevi ve dinsel gücü kendisinde birleştiren bir kişiliktir. Nietzsche, Sezar ile İsa’nın gücünü kendinde birleştiren/toplayan bu egemen filozof tipini “İsa Ruhlu Sezar” olarak adlandırır. Sanatçı olan bu filozof, Platon’un filozof-kralı gibi hakikati keşfeden değil, yaratan bir egemendir. Toplum ve büyük politika ise onun en büyük sanat eseridir. Politikayı ve estetiği birleştiren bu sanatçı-filozof Nietzsche için siyasal yaşamın temel ilkesidir. | tr_TR |
dc.description.abstract | The concept of the philosopher of the future has an important role in Nietzsche’s maturity period works. The philosopher of the future which is the most competent form of the übermensch type is closely related to his political view. According to Nietzsche, the philosopher of the future is the noble and distinguished person who will perform the grand politics which is the policy of the future. This policy which Europe needs will be liable to the creative and healthy will to power of the future philosopher. Unlike, the philosopher who is a kind of philosophy worker that humanity has ever known, this philosopher will be a sovereign person. After the Death of God, this sovereign who will replace him will reconsider of all values and re-establish political life on a healthy basis. Thus, it will help to overcome the political nihilism crisis caused by the Death of God. The philosopher who spesify the aims that people will turn to themselves and chase after, is the greatest legislator and at the same time the greatest creator of values. The truth reflects his will to power. This authoritarian sovereign philosopher has a chracter that combines secular and religious power in himself. Nietzsche calls this dominant type of philosopher who collects the power of Ceasar and Jesus as a ‘’Ceaser with Christ’s soul’’. The philosopher who is an artist, is a sovereign who creates the truth, he does not discover the truth like Plato’s philosopher king. Society and grand politics are his greatest art works. This artist philosopher who integrates politics and aesthetichs is the fundamental principle of political life for Nietzsche. | en_US |
dc.identifier.citation | Işık, S. (2023). "Filozof, Sezar ve İsa: Nietzsche’de egemen olarak geleceğin filozofu". Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 22(2), 562-592. | tr_TR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.20981/kaygi.1221892 | |
dc.identifier.endpage | 592 | |
dc.identifier.issn | 2645-8950 | |
dc.identifier.issue | 2 | |
dc.identifier.startpage | 562 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/kaygi/issue/79975/1221892 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2843296 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11452/38711 | |
dc.identifier.volume | 22 | |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.relation.journal | Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi | tr_TR |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi | tr_TR |
dc.subject | Geleceğin filozofu | tr_TR |
dc.subject | Egemen | tr_TR |
dc.subject | Güç istenci | tr_TR |
dc.subject | Yasa yapıcı | tr_TR |
dc.subject | Büyük politika | tr_TR |
dc.subject | The pihilosopher of the Future | tr_TR |
dc.subject | Sovereign | en_US |
dc.subject | Will to power | en_US |
dc.subject | Legislator | en_US |
dc.subject | Grand politics | en_US |
dc.title | Filozof, Sezar ve İsa: Nietzsche’de egemen olarak geleceğin filozofu | tr_TR |
dc.title.alternative | The philosopher, Caesar and Jesus: Philosopher of the future as sovereign in Nietzsche | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | en_US |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1