Yayın:
Merkezden uzak bir ilköğretim okulunda sanat eğitimi sorunsalına uygulamalı bir yaklaşım

dc.contributor.buuauthorBilhan, Dilek Şahiner
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-08-12T10:59:48Z
dc.date.available2020-08-12T10:59:48Z
dc.date.issued2008-08-01
dc.description.abstractTürkiye’de, merkezden uzak okullarda altyapı ve donanım eksikliği sanat eğitiminde daha belirgin sorunlara neden olmaktadır. Bu okullarda sanat eğitimi öğretmenlerinin olmadığı ve sanat atölyelerinin oluşturulmadığı görülmektedir. Bir toplumun ilerlemeci ve yenilikçi bir bakış açısına sahip olabilmesi için, sanatın geliştirici ve dönüştürücü gücüyle eğitim süreci içinde daha belirgin kazanımlar oluşturulabileceği kabul edilmektedir. Bir grup sanat eğitimi öğretmen adayı ve eğitimcisiyle birlikte, yeterli donanıma sahip olmayan; merkezden uzak bulunan Mazlumlar İlköğretim Okulu’nda, bir dizi sanat eğitimi etkinliğinin gerçekleştirilmesi, bu araştırmanın içeriğini oluşturmaktadır. İlköğretim öğrencilerine etkinlik süresince sanatın dallarını öğretmenin yanı sıra, sanatın gerekliliği üzerine düşüncelerinin geliştirilmesi istenmiştir. Sanat eğitimi öğretmen adaylarının ve ilköğretim öğrencilerinin görüşleri ortaya konularak bir değerlendirmenin yapılması bu çalışmanın amacını oluşturmuştur.
dc.description.abstractIn Turkey, lack of infrastructure and equipment in rural schools causes evident problems. It is seen that there are no branch teachers and that no art workshops are founded. For a society to have a progressive and modernist perspective, more evident inputs can be obtained in the education period with the developing and transforming power of art. The carrying out of a series of art education activities with a group of prospective art education teachers and an educator in Mazlumlar Primary School (1rst to 8th grade) which does not have efficient equipment and is far away from the city centre, forms the content of this research. During the activity, besides teaching the different fields of art to primary school students, it was desired to improve their thoughts on the necessity of art in life. Making an evaluation by putting forward the opinions of the prospective art education teachers and primary school students, forms the aim of this study.
dc.identifier2667-6788
dc.identifier.citationBilhan, D.Ş. (2008). “Merkezden uzak bir ilköğretim okulunda sanat eğitimi sorunsalına uygulamalı bir yaklaşım”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 21(2), 247-270.
dc.identifier.endpage270
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage247
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153339
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12141
dc.identifier.volume21
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMerkezden uzak ilköğretim okulu
dc.subjectİlköğretim öğrencileri
dc.subjectSanat eğitimi öğretmen adayları
dc.subjectSanat eğitimi
dc.subjectMeslek tanımı
dc.subjectPrimary school away from the city centre
dc.subjectPrimary school students
dc.subjectProspective art education teachers
dc.subjectArt education
dc.subjectJob description
dc.titleMerkezden uzak bir ilköğretim okulunda sanat eğitimi sorunsalına uygulamalı bir yaklaşım
dc.title.alternativeAn applied approach to the problem of art education in a school away from the city centre
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
21_2_3.pdf
Boyut:
288.51 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama