Publication:
Elektromekanik araç korna sisteminin manyetik analizinin incelenmesi

dc.contributor.buuauthorŞEFKAT, GÜRSEL
dc.contributor.buuauthorŞefkat, Gürsel
dc.contributor.buuauthorYıldırım, Nurhan
dc.contributor.departmentMühendislik Fakültesi
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Bölümü
dc.date.accessioned2025-02-26T06:32:10Z
dc.date.available2025-02-26T06:32:10Z
dc.date.issued2024-12-25
dc.description.abstractBu çalışmada elektromanyetik kornanın mevcut bir tasarımı ele alınarak manyetik analizi yapılmış ve analiz sonuçları deneysel sonuçlar ile karşılaştırılmıştır. Elde edilen başarı oranı, korna sisteminin imalat öncesi bilgisayar ortamında analiz ve doğrulanmasını sağlamada etkin bir rolü olacağı göstermiştir. Manyetik alan kuvvetinin; zamana, akıma ve hava aralığına bağlı değişimi SEM ile çözülmüş olup ayrıca manyetik akının hava aralığına bağlı değişimi analiz sonucunda görülmüştür. Elektromanyetik alan oluşumunda bobin teli malzemesinin etkisini belirlemek için bakır ve alüminyum bobin teli kullanılarak analizler yapılmış ve sistem güç kayıpları gösterilmiştir. Bu kayıplara göre alüminyum bobin teli için kayıp değerleri 3.54 W olarak hesaplanırken bakır bobin teli için kayıp 2.30 W olarak hesaplanmıştır. Bu durum, kornanın daha fazla akım çekmesiyle ilişkili olup bu etki yapılan ölçümlerle doğrulanmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the magnetic analysis of an existing electromagnetic horn design was conducted, and the analysis results were compared with experimental results. The achieved success rate has been shown to play an effective role in ensuring the analysis and validation of the horn system in a computer environment before manufacturing. The variation of the magnetic field strength with time, current, and air gap was solved using SEM, and the change in magnetic flux with respect to the air gap was observed in the analysis results. To determine the effect of the coil wire material on the formation of the electromagnetic field, analyses were conducted using copper and aluminum coil wires, and the system's power losses were demonstrated. According to these losses, the loss value for the aluminum coil wire was calculated as 3.54 W, while the loss for the copper coil wire was calculated as 2.30 W. This situation is associated with the horn drawing more current, and this effect was verified through the measurements taken.
dc.identifier.eissn2757-8127
dc.identifier.endpage138
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage128
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/istd/issue/89441
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/4394606
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/50618
dc.identifier.volume5
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUluslararası Bilim Teknoloji ve Tasarım Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAraç korna
dc.subjectElektromıknatıs
dc.subjectManyetik analiz
dc.subjectVehicle horn
dc.subjectElectromagnet
dc.subjectMagnetic analysis
dc.titleElektromekanik araç korna sisteminin manyetik analizinin incelenmesi
dc.title.alternativeMagnetic field analysis of electromechanical horn systems
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentMühendislik Fakültesi/Makine Mühendisliği Bölümü
relation.isAuthorOfPublication0f370233-9c87-486a-84de-b89998010aa4

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
5_2_5.pdf
Size:
1.3 MB
Format:
Adobe Portable Document Format