Publication:
Prodigies music müzik eğitimi uygulamalarının uzman uygulayıcı görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi

dc.contributor.buuauthorONURAY EĞİLMEZ, HATİCE
dc.contributor.buuauthorKöker, Meriç Yiğit
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-4880-2200
dc.contributor.orcid0009-0007-5932-5562
dc.date.accessioned2024-08-29T10:12:57Z
dc.date.available2024-08-29T10:12:57Z
dc.date.issued2023-09-27
dc.description.abstractAraştırmada okul öncesi müzik eğitiminde kullanılan Prodigies Music müzik eğitimi uygulamalarının olumlu ve olumsuz yanlarının, kullanılan materyallerin, eğitmen eğitimlerinin ve öğrencileri genel müzik eğitimine hazırlama durumunun uzman uygulayıcı görüşleri doğrultusunda değerlendirmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Basit rastgele örnekleme yöntemiyle belirlenen örneklem, Prodigies Music eğitmenleri arasından seçilen Preschool Prodigies (P. s. P) kademesinde aktif eğitim veren 9 eğitmenden oluşmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmış, içerik analizi ile çözümlenip yorumlanmıştır. Yapılan çalışma, ülkemizde bu konu ile ilgili yapılmış az sayıda araştırmadan biri olması ve söz konusu eğitim uygulamalarının etkin bir şekilde yürütülmesinde yol gösterici sonuçlar taşıması nedeniyle önemli görülmektedir. Araştırmada Prodigies Music müzik eğitimi programının uygulamaları, eğitici materyalleri, çalgı hedefleri, Türkçe şarkılar ve eğitmen eğitimi ile ilgili olumlu ve olumsuz görüşler elde edilmiş, programın çoğunlukla çocukların müzikal gelişimlerine katkı sağlayacak nitelikte olduğu ve çocukları genel müzik eğitimine hazırladığı yönünde sonuçlar elde edilmiştir.
dc.description.abstractIn the research, it was aimed to evaluate the practices of ProdigiesMusic used in preschool education in line with the opinions of expert tutors. The research was designed as a case study that is one of the qualitative research designs. The sample, determined by the simple random sampling method, consisted of 9 ProdigiesMusic trainers who were active training ProdigiesMusic at the Preschool Prodigies (P.s.P.) level. The data were collected by semi-structured interview and analyzed and interpreted with the content analysis method. The research is considered important because it is one of the few studies conducted on this subject in Turkey and it has guiding results in the effective implementation of the said educational practices. In the research, positive and negative opinions about the achievements of the ProdigiesMusic program, its applications, educational materials used, instrument objectives, Turkish songs and instructor training were obtained. It has been seen that the program is of a quality that will contribute to the musical development of children in many aspects and that the children are being prepared for general music education.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.19171/uefad.1367337
dc.identifier.endpage132
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage109
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/84403/1367337
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3437829
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/44262
dc.identifier.volume37
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOkul öncesi müzik eğitimi
dc.subjectPreschool prodigies
dc.subjectProdigies music
dc.subjectPreschool music education
dc.titleProdigies music müzik eğitimi uygulamalarının uzman uygulayıcı görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of prodigies music music education applications in line with experts’ opinions
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Müzik Eğitimi Bilim Dalı
relation.isAuthorOfPublication2a14102e-917d-4622-a150-81157d9fe794
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2a14102e-917d-4622-a150-81157d9fe794

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
37_1_5.pdf
Size:
1.72 MB
Format:
Adobe Portable Document Format