Publication:
Isınma ve kaynaştırma oyunları ile zenginleştirilmiş koro eğitiminin öğrencilerin iyi oluş durumları ve sosyal kaygı düzeylerine etkisi

Thumbnail Image

Organizational Units

Authors

Authors

Özen, Çağla

Advisor

Eğilmez, Hatice Onuray

Language

Publisher:

Bursa Uludağ Üniversitesi

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Koro eğitimi müzik yoluyla öğrencilerin müzik algılarını ve yeteneklerini geliştirmenin yanında, bilişsel ve sosyal becerilerinin ilerlemesine de katkı sağlamaktadır. Müziğin iyileştirici etkisi de göz önünde bulundurulduğunda ısınma ve kaynaştırma oyunlarıyla zenginleştirilmiş koro eğitiminin öğrencilerin iyi oluşlarına da olumlu etkisinin olacağına inanılmıştır. Bu inançla araştırmada, koro eğitimine dayalı zenginleştirilmiş etkinliklerin, fen lisesi öğrencilerinin sosyal kaygı ve iyi oluş düzeylerine etkisinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Bu maksatla, ön test-son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Çalışma grubu öğrencileri Bismil Fen Lisesi 9. ve 10. sınıf öğrencilerinden (n=100) seçilmiştir. Deney (n=50) grubuna amaçlı örneklem yöntemiyle, kontrol (n=50) grubuna ise rastgele atama yapılmıştır. Veriler “iyi oluş ölçeği” ve “ergenler için sosyal kaygı ölçeği” ile toplanmıştır. Ön test verilerini toplamak üzere her iki gruba söz konusu ölçekler uygulanmıştır. Deney grubu öğrencilerine 16 hafta boyunca ısınma ve kaynaştırma oyunlarıyla zenginleştirilmiş koro eğitimi programı uygulanmış, kontrol grubu ise eğitime dâhil edilmemiştir. Eğitim sonrasında her iki gruba ölçekler tekrar uygulanarak son test verileri toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem T testi ve bağımlı (paired) örneklem T-testi kullanılmıştır. Korelasyon analizinde ise Pearson testleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen ön test sonuçları, erkek öğrencilerin kız öğrencilere kıyasla daha mutlu ve iyimser olduklarını ortaya koymuştur. Öğrencilerin sosyal kaygı ön test puanlarına bakıldığında ise sonuçlar istatistiki olarak anlamlı olmasa da kızların sosyal kaygılarının erkek öğrencilere nazaran daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. EPOCH ve ESKÖ ön test puanlarının sınıf değişkenine göre durumuna bakıldığında iyi oluş puanlarının 9. sınıfların lehine yüksek olduğu görülmüşken, sosyal kaygı düzeylerinin sınıflara göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Deney grubu öğrencilerinin zenginleştirilmiş koro eğitimi ile iyi oluş puanlarının kontrol grubundaki öğrencilere kıyasla anlamlı ve önemli seviyede yüksek olduğu sonucuna ulaşılırken, sosyal kaygı düzeylerinin yine deney grubunun lehine anlamlı ve önemli ölçüde daha az olduğu görülmüştür. Ölçekler arasındaki korelasyona bakıldığında ise iyi oluş ile sosyal kaygı düzeyi arasında negatif ve anlamlı bir ilişki olduğu ortaya konmuştur.
Choral training not only fosters the enhancement of students' musical perception and competencies but also plays a significant role in the advancement of their cognitive and social skills. Considering the therapeutic effects of music, it is believed that choir training enriched with warm-up and ice-breaker activities will have a positive impact on students' well-being. Based on this premise, the study aimed to investigate the impact of choral training-based enriched activities on the social anxiety and well-being levels of science high school students. The study utilized an experimental design featuring a pretest-posttest control group. The study group students were selected from the 9th and 10th grade students (n=100) of Bismil Science High School. The experimental group (n=50) was selected by purposive sampling method and the control group (n=50) was randomly assigned. Data were collected using the well-being scale and the “social anxiety scale for adolescents. The scales were applied to both groups to collect pre-test data. The experimental group of students underwent a 16-week choir training program enriched with warm-up and ice-breaker activities, while the control group was not included in the training. After the training, the scales were applied to both groups again and post-test data were collected. Data analysis was conducted using independent samples t-test and dependent (paired) samples t-test. Pearson tests were used in correlation analysis. The pre-test results obtained in the study revealed that male students were happier and more optimistic compared to female students. When the students' social anxiety pre-test scores were analyzed, it was concluded that girls had higher social anxiety than boys, although the results were not statistically significant. When the EPOCH and SASA pre-test scores were analyzed according to the grade variable, it was seen that the well-being scores were higher in favor of the 9th graders, while there was no statistically significant difference between the grades in social anxiety. The results indicated that the well-being scores of the experimental group students, who received the enriched choir training, were significantly higher compared to the control group students. Additionally, it was observed that the social anxiety levels were significantly lower in favor of the experimental group. Upon examining the correlation between the scales, it was found that a significant negative relationship exists between well-being and social anxiety.

Description

Source:

Keywords:

Keywords

Isınma ve kaynaştırma oyunları, İyi oluş, Koro eğitimi, Sosyal kaygı, Choral training, Social anxiety, Well-being, Warm-up and ice-breaker activities

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads