Yayın:
Investigating intercultural communication sensitivity of freshmen and seniors pre-service ELT teachers

dc.contributor.advisorKaratepe, Çiğdem
dc.contributor.authorGürkan, Emin
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-04-06T09:48:54Z
dc.date.available2021-04-06T09:48:54Z
dc.date.issued2021-02-16
dc.description.abstractOver the last decades, the world has become a global village with the effect of developing technology and communication opportunities, and this intercultural communication has increased the importance of the concept of sensitivity as never before. However, when the literature is examined, the number of studies focusing on intercultural communication sensitivity levels of ELT teachers, who are more exposed to cultural concepts, is limited in relation to variables such as watching TV series, overseas experience and playing online games. Therefore, the objective of the current study is to investigate pre-service ELT teachers’ intercultural communication sensitivity depending on these variables. The universe of the study comprises 210 freshmen and seniors; 114 of whom are freshmen, and 96 of whom are seniors at ELT departments in Turkey. In this particular study, a mixed-method design was adopted and therefore both quantitative and qualitative data were collected. To obtain quantitative data, an Intercultural Communicate Sensitivity Scale designed by Chen and Starosta (1997) was administered. This scale includes five sub-dimensions involving interaction engagement, respect of cultural differences, interaction confidence, interaction enjoyment, and interaction attentiveness. Obtained results from the data indicate that intercultural communication sensitivity levels of seniors is higher compared to freshmen. It has been revealed that there is a positive correlation between time spent for watching foreign TV series and ICS level of pre-service ELT teachers. These results underline that the level of ICS can be improved by taking recent educational paradigms into consideration to provide better culturally-loaded learning environments for ELT departments in Turkey.
dc.description.abstractSon yıllarda, gelişen teknolojinin ve iletişim fırsatlarının etkisiyle dünya küresel bir köy haline geldi ve bu kültürlerarası iletişim hassasiyeti kavramının önemini daha önceden hiç olmadığı kadar arttırdı. Ancak, literatür incelendiğinde, ELT bölümünde öğrenim gören öğrencilerin kültürlerarası iletişim hassasiyeti seviyesine, yabancı dizi izleme, yurtdışı tecrübesi ve bilgisayar oyunları oynama gibi değişkenleri dikkate alarak odaklanan çalışmaların sayısı sınırlıdır. Bu yüzden, bahsi geçen bu çalışmanın amacı yukarıdaki değişkenlere bağlı olarak İngilizce öğretmeni adayı olan öğrencileri araştırmaktır. Hedef kitle, Türkiye’de ELT bölümünde öğrenim gören 114’ü birinci sınıf, 96’sı dördüncü sınıfta olmak üzere toplam 210 katılımcıdan oluşmaktadır. Bu çalışmada, karma yöntem metodu kapsamında nicel ve nitel verilerlerden yararlanılmıştır. Sayısal verileri elde etmek için Chen ve Stratosta tarafından oluşturulan Kültürlerarası İletişim Ölçeği uygulanmıştır. Bu ölçek, diğer kültürlere saygı, etkileşim güveni, etkileşim dikkati, etkileşim hazzı ve etkileşim bağlığını içeren 5 alt başlıktan oluşmaktadır. Elde edilen veri, dördüncü sınıfta okuyan İngilizce öğretmeni adaylarının kültürlerarası iletişim hassasiyetin birinci sınıflardan daha yüksek olduğunu göstermiştir. Buna ek olarak, yabancı dizi izlemeye ayrılan süre ile İngilizce öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin kültürlerarası iletişim hassasiyeti seviyesi arasında pozitif bir korelasyon olduğu ortaya çıkmıştır. Elde edilen bu sonuçlar, Türkiye’deki ELT bölümleri için daha iyi kültürel yüklü öğrenme ortamları sağlamak amacıyla güncel eğitim paradigmaları dikkate alınarak kültürlerarası iletişim hassasiyeti seviyesinin iyileştirilebileceğinin altını çizmektedir.
dc.format.extentXVII, 124 sayfa
dc.identifier.citationGürkan, E. (2021). Investigating intercultural communicatıon sensitivity of freshmen and seniors pre-service ELT teachers. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/19000
dc.language.isoen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectCulture
dc.subjectIntercultural communication
dc.subjectCommunication sensitivity
dc.subjectEnglish language teachers
dc.subjectIntercultural competence
dc.subjectKültür
dc.subjectKültürlerarası iletişim
dc.subjectİletişim hassasiyeti
dc.subjectİngilizce öğretmenleri
dc.subjectKültürlerarası yeterlilik
dc.titleInvestigating intercultural communication sensitivity of freshmen and seniors pre-service ELT teachers
dc.title.alternativeBirinci ve dördüncü sınıfta İngilizce öğretmenliği okuyan öğrencilerin kültürlerarası iletişim hassasiyetinin araştırılması
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
Emin_GÜRKAN .pdf
Boyut:
1.31 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama