Publication:
Cooperative learning in an architectural design studio

dc.contributor.authorErbil, Yasemin
dc.contributor.buuauthorAkıncıtürk, Nilüfer
dc.contributor.buuauthorYücel, Çiğdem
dc.contributor.departmentMühendislik Mimarlık Fakültesi
dc.contributor.departmentMimarlık Bölümü
dc.date.accessioned2020-08-07T13:24:52Z
dc.date.available2020-08-07T13:24:52Z
dc.date.issued2011-03-30
dc.description.abstractThe purpose of this study is to discover the efficiency of cooperative learning approach in architectural design education. The study was conducted with 23 architecture students from the first and third year students in February-March 2011, in Bursa, Turkey. Researchers adopted a qualitative research strategy since it enables a deeper understanding of the context. The result of this study indicated that cooperative learning method at various levels can be used as an effective learning method to increase motivation of students, sharing knowledge and increasing learning capacity. Furthermore, this study showed that cooperative learning method during the first year of architecture education simplifies understanding, comprehension, and interpreting project areas.
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, işbirlikli öğrenme yaklaşımının mimari tasarım stüdyolarında etkili bir öğretim metodu olarak kullanılıp kullanılamayacağının araştırılmasıdır. Araştırma, Uludağ Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nde 2010-2011 Eğitim Öğretim yılı Bahar Yarıyılında Mimari Tasarım I ve Mimari Tasarım V dersini alan iki farklı sınıftaki toplam 23 mimarlık öğrencisiyle Şubat – Mart 2011 tarihlerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmacılar, derinlemesine bir inceleme yapmak üzere kalitatif araştırma yöntemini benimsemişlerdir. Sonuç olarak, mimarlık eğitimi sürecinde çeşitli seviyelerde işbirlikli öğrenme yönteminin kullanılmasının öğrencilerin motivasyonlarının artması, bilgi paylaşımı ve öğrenme kapasitesinin artmasını sağlamada etkili bir öğrenme metodu olarak kullanılabileceği ve mimarlık eğitiminin ilk yılında işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin proje alanını tanıma, kavrama ve yorumlamalarını kolaylaştırdığını ortaya koymuştur.
dc.identifier.citationAkıncıtürk, N. vd. (2011). "Cooperative learning in an architectural design studio". Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 16(2), 35-43.
dc.identifier.endpage43
dc.identifier.issn2148-4147
dc.identifier.issn2148-4155
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage35
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/202660
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12012
dc.identifier.volume16
dc.language.isoen
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationYurt içi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectArchitectural design studio
dc.subjectCooperative learning
dc.subjectQualitative research methods
dc.subjectMimari tasarım stüdyosu
dc.subjectİşbirlikli öğrenme
dc.subjectKalitatif araştırma yöntemi
dc.titleCooperative learning in an architectural design studio
dc.title.alternativeMimari tasarım stüdyosunda işbirlikli öğrenme yaklaşımı
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentMühendislik Mimarlık Fakültesi/Mimarlık Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
16_2_4.pdf
Size:
251.27 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: