Yayın:
Türk firmalarının halka arz oranları ile performansları arasındaki ilişkinin vekâlet teorisi çerçevesinde incelenmesi: İMKB’de hisse senetleri işlem gören 128 firma üzerine ampirik bir uygulama

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Alper, Değer
Güvençer, Ümit Can

Yazarlar

Danışman

Dil

Türü

Yayıncı:

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Halka açılma, halka kapalı bir şirketin, yaşam döneminin herhangi bir aşamasında kullandığı alternatif bir finansman yöntemidir. Başka bir deyişle, halka açılma, bir şirketin kaynak ihtiyacını karşılamada başvurduğu bir yöntemdir. Halka açılma, kalkınmanın gerektirdiği sermaye birikiminin sağlanması yanında, sermayenin adil dağılımının gerçekleştirilmesi bakımından da ekonomik bir amaçtır. Para ve sermaye piyasalarının gelişmiş olduğu ülkeler, halka açık şirketlerin sayısının artması için bazı teşvik tedbirleri uygulamaktadır. Türkiye’de de şirketlerin halka açılması teşvik edilmektedir. İşletmeler büyümeyi amaçladıklarından, belirli aralıklarla halka menkul kıymet ihraç etmektedirler. Öte yandan, bazı halka açılmalarda ise, sermayenin artırılması amaçlanmayıp, mevcut ortakların ellerindeki hisse senetlerini halka satmaları da mümkündür (Ceylan, 2003, s. 395).

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Arz, Performans, Vekalet, İMKB, Hisse senedi, Ampirik

Alıntı

Alper, D. ve Güvençer, Ü. C. (2006). ''Türk firmalarının halka arz oranları ile performansları arasındaki ilişkinin vekâlet teorisi çerçevesinde incelenmesi: İMKB’de hisse senetleri işlem gören 128 firma üzerine ampirik bir uygulama''. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(2), 71-83.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

13

Views

19

Downloads