Publication:
Doğrusal adım motoruna sahip bir aktif süspansiyon sisteminin tasarımı ve modellenmesi

dc.contributor.buuauthorTopçu, Elif Erzan
dc.contributor.buuauthorKocabıçak, Zeliha Kamış
dc.contributor.departmentMühendislik Fakültesi
dc.contributor.departmentOtomotiv Mühendisliği Bölümü
dc.date.accessioned2020-09-07T07:18:52Z
dc.date.available2020-09-07T07:18:52Z
dc.date.issued2019-02-19
dc.description.abstractBu çalışmada hali hazırda farklı sistemler için kullanılmakta olan hibrit yapıdaki doğrusal adım motorunun aktif süspansiyon sisteminde kullanılması incelenmiştir. Süspansiyon sistemi için doğrusal adım motoru tasarlanmış ve modellenmiştir. Modelleme sonuçlarına göre motorun akım ve mıknatıs itme kuvveti karakteristiği belirlenerek, bu ilişki kazanç elemanı şeklinde çeyrek taşıt modeli için hazırlanan MATLAB/Simulink modeline aktarılmıştır. Sistemin davranışı zaman ve frekans cevapları elde edilerek pasif ve aktif süspansiyon sistemleri için karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Elde edilen sonuçlardan öngörülen aktif süspansiyon taşıt sisteminin titreşim sönümleme performansı açısından pasif süspansiyon sistemine göre daha iyi yanıt verdiği gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, using of the hybrid linear stepping motor structure which is currently being used for different systems in the active suspension system is investigated theoretically. The linear stepper motor for the suspension system is designed and modeled. Current and magnet thrust force characteristics were determined and this relation was transferred to MATLAB / Simulink model which is prepared for quarter model as a gain element. The behavior of the system has been examined comparatively for passive and active suspension systems by obtaining time and frequency responses. From results, it has been observed that the active suspension vehicle system showed better vibration damping performance than the passive suspension system.
dc.identifier.citationTopçu, E. E. ve Kocabıçak, Z. K. (2019). "Doğrusal adım motoruna sahip bir aktif süspansiyon sisteminin tasarımı ve modellenmesi". Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 24(1), 137-150.
dc.identifier.endpage150
dc.identifier.issn2148-4147
dc.identifier.issn2148-4155
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage137
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/665111
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12547
dc.identifier.volume24
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.bapProje no: KUAP(M)2013/20
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectHibrit doğrusal adım motoru
dc.subjectAktif süspansiyon sistemi
dc.subjectModelleme
dc.subjectHybrid linear stepping motor
dc.subjectActive suspension system
dc.subjectModeling
dc.titleDoğrusal adım motoruna sahip bir aktif süspansiyon sisteminin tasarımı ve modellenmesi
dc.title.alternativeThe design and modeling of an active suspension system with linear stepping motor
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentMühendislik Fakültesi/Makine Mühendisliği Bölümü
local.contributor.departmentMühendislik Fakültesi/Otomotiv Mühendisliği Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
24_1_12.pdf
Size:
1.65 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: