Publication:
Dini gruplar, medya ve propaganda: Türkiye'deki dört dini grup üzerine göstergebilimsel bir çözümleme

dc.contributor.buuauthorYakışır, Gizem
dc.contributor.buuauthorBilgin, Vejdi
dc.contributor.departmentİlahiyat Fakültesi
dc.contributor.orcid0000-0002-2086-6472
dc.contributor.orcid0000-0002-2161-4875
dc.date.accessioned2021-02-15T10:41:15Z
dc.date.available2021-02-15T10:41:15Z
dc.date.issued2019
dc.description.abstractPropagandanın kullanımı yüzyıllar öncesine uzansa da bilimsel olarak inceleme konusu yapılması yeni bir gelişmedir. Özellikle Birinci Dünya Savaşı yıllarında siyasi liderler tarafından yoğun bir şekilde kullanılan propaganda tekniklerinden dolayı kavram, 20. yüzyılda siyasal bilimlerin ve sosyolojinin inceleme konusu olmuştur. Bugün siyasi partilerin yanı sıra çeşitli kuruluşlar, sivil toplum örgütleri, farklı amaçlarla bir araya gelen sosyal gruplar, mesajlarını hedef kitlelere iletmek, üye sayılarını artırmak, toplumda görünürlük kazanarak varlıklarını sürdürmek gibi amaçlarla propaganda tekniklerini kullanmaktadırlar. Kamusal alanda dernek, vakıf, şirket gibi kurumsal kimlikler aracılığıyla görünürlük elde eden dini gruplar bunun bir istisnası değildir. Bu çalışmada ülkemizde ilk olarak basım-yayın çalışmaları ile kitle medyasında varlık gösteren, daha sonra değişen toplumsal şartlarla çeşitli iletişim araçlarını kullanıp şirketleşme yoluna giden dört dini grubun iletişim ve propaganda faaliyetleri göstergebilimsel açıdan analiz edilecektir.
dc.description.abstractAlthough the use of propaganda extends for centuries, it is a new development to conduct a scientific investigation. Because of the propaganda techniques used extensively by political leaders during the First World War years, the concept has been the subject of political science and sociology in the 20th century. Today, in addition to political parties, various organizations, non-governmental organizations, social groups that come together for different purposes, use propaganda techniques to convey their messages to target audiences, increase the number of members, and maintain their presence by gaining visibility in the society. There is no exception to religious groups in the public sphere, which have become visible through institutional identities such as associations, foundations, and companies. In this study, communication and propaganda activities of four religious groups in Turkey will be analysed by semiotics.
dc.identifier.citationYakışır, G. ve Bilgin, V. (2019). "Dini gruplar, medya ve propaganda: Türkiye'deki dört dini grup üzerine göstergebilimsel bir çözümleme". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 28(1), 337-369.
dc.identifier.endpage369
dc.identifier.issn1301-3394
dc.identifier.issn2667-680X
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage337
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/902730
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16348
dc.identifier.volume28
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPropaganda
dc.subjectDini grup
dc.subjectDin
dc.subjectGöstergebilim
dc.subjectMedya
dc.subjectReligious Group
dc.subjectSemiotics
dc.subjectMedia
dc.subjectReligion
dc.titleDini gruplar, medya ve propaganda: Türkiye'deki dört dini grup üzerine göstergebilimsel bir çözümleme
dc.title.alternativeReligious groups, media and propaganda: A semiotic analysis on the four religious groups in Turkey
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİlahiyat Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
28_2_2.pdf
Size:
1.14 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: