Publication:
Etkili okulun bileşenleri: Bursa İli örneği

dc.contributor.buuauthorGökçe, Feyyat
dc.contributor.buuauthorKahraman, Pınar Bağçeli
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentİlköğretim Bölümü
dc.date.accessioned2020-08-17T12:25:22Z
dc.date.available2020-08-17T12:25:22Z
dc.date.issued2010-04-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okulların; liderlik, etkili öğretmenlik, mesleki gelişim, okul-çevre ilişkileri ve örgütsel bağlılık bileşenleri bağlamında etkililik düzeylerini ortaya koyarak eğitime katkıda bulunmaktır. Bu amaçla Bursa merkez ilçelerindeki devlete bağlı ilköğretim okullarında görevli 385 öğretmenin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada Ross ve Gray (2006) tarafından geliştirilen ve liderlik, etkili öğretmenlik, mesleki gelişim, okul-çevre ilişkileri ve örgütsel bağlılık boyutlarından oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğretmenlerin etkili okulun boyutlarına ilişkin olarak görüşlerine bakıldığında; okul müdürünün liderlik, öğretmenlerin öğretmenlik, örgüte bağlılık ve mesleki gelişim boyutlarındaki göstermiş oldukları davranışlarla ilgili görüşlere katıldıkları, okulçevre ilişkileri boyutundaki davranışlara ise kısmen katıldıkları belirlenmiştir. Bir başka bulgu ise, müdürlerin liderlik davranışlarına yönelik öğretmen görüşlerinin yaş, kıdem, eğitim düzeyi ve kurumun imkânlarına göre değiştiği görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study is to contribute to education by investigating how effective schools are in terms of leadership, effective teaching, professional development, school-environment relationships and organizational commitment. 385 teachers working at the state schools in the central towns of Bursa were asked for their views. It was used Ross and Gray (2006)’s scale consisting of the dimensions of leadership, effective teaching, professional development, school-environment relationships and organizational commitment. It was found that the teachers agreed with the views about the leadership, effective teaching, organizational commitment and professional development dimensions of effective schools while they partially agreed with the school-environment relationships dimension. Another finding is that the teacher views on the principals’ leadership behavior changed according to the variables of age, length of service, educational level and organizational power.
dc.identifier.citationGökçe, F. ve Kahraman P. B. (2010). “Etkili okulun bileşenleri: Bursa İli örneği”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 23(1), 173-206.
dc.identifier.endpage206
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage173
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153403
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12284
dc.identifier.volume23
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEtkili okul
dc.subjectLiderlik
dc.subjectİlköğretim
dc.subjectEffective school
dc.subjectLeadership
dc.subjectElementary education
dc.titleEtkili okulun bileşenleri: Bursa İli örneği
dc.title.alternativeComponents of an effective school: A sample from Bursa
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
23_1_11.pdf
Size:
368.22 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: