Publication:
Bilim merkezinde yürütülen öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına etkisi ve motivasyon düzeyleriyle ilişkisi

dc.contributor.authorÇığrık, Ersen
dc.contributor.buuauthorÖzkan, Muhlis
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-09-28T10:17:35Z
dc.date.available2020-09-28T10:17:35Z
dc.date.issued2016-05-10
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, Bilim Merkezi’nde yürütülen öğrenme etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisini belirlemektir. Araştırma 2013- 2014 yıllarında Bursa İli Osmangazi İlçesinde bulunan bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Ön-test son-test kontrol gruplu araştırmaya 5 farklı şubeden 126 (74 kız, 52 erkek) öğrenci katılmıştır. Deney grubu öğrencileri öğrenme etkinliklerini dört hafta bilim merkezinde, kontrol grubu öğrencileri ise okul laboratuarında gerçekleştirmişlerdir. Deney ve kontrol grupları arasındaki farklılığın anlamlı olup olmadığını belirlemek için t testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 16 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada, eğitim programında bulunan etkinliklerin bilim merkezinde gerçekleştirilmesiyle, öğrencilerin fen bilimleri dersindeki akademik başarılarının arttığı ve bu farklılığın gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı olduğu ayrıca bilim merkezinde etkinlik gerçekleştiren öğrencilerin akademik başarı düzeyiyle motivasyonları arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, fen bilimleri eğitim programının bilim merkezlerinde yürütülen öğrenme faaliyetleriyle etkili bir şekilde desteklenebileceğini, bilim merkezlerinin öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik motivasyonları arttırmakta olduğu ve bunun da öğrencilerin okul içi öğrenmelerine olumlu şekilde yansıtabildiklerini göstermektedir.
dc.description.abstractThe purpose of the study was to examine the effect of educational activities in science centers on the motivation and achievement of learning science. The research was carried out in 2013-2014 education-instruction year in an secondary school in Bursa. Totally 126 (74 girls, 52 boys) students 4 different class participated in this study. In the study, controlled the pre-test post-test experimental research model was used. Experimental group students carried out the learning activities related to the light and colors’ unit for four weeks in the science center. In order to test the significance between the groups, the independent sample t test and ANOVA test was used. The data obtained in the study were analysed by computer program SPSS 16. At the end of the study, it was observed that there has been a statistically significant increase at the % 99 level in the science lesson achievement and motivation when the activities in the curriculum were implemented in science centers. This result shows that Science curriculum can be effectively supported by science centers, and it reflects positively on the school learning.
dc.identifier.citationÇığrık, E. ve Özkan M. (2016). “Bilim merkezinde yürütülen öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına etkisi ve motivasyon düzeyleriyle ilişkisi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 29(2), 279-301.
dc.identifier.endpage301
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage279
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/264336
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12920
dc.identifier.volume29
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationSanayi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFen eğitimi
dc.subjectBilim merkezi
dc.subjectAkademik başarı
dc.subjectScience education
dc.subjectScience center
dc.subjectScience achievement
dc.titleBilim merkezinde yürütülen öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına etkisi ve motivasyon düzeyleriyle ilişkisi
dc.title.alternativeThe effect of science center learning activities on students’ science achievement and relationship with motivation level
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
29_2_5.pdf
Size:
317.9 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: