Yayın:
Lobal awareness in English language teaching: A comparative study within the context of sustainable development goals

dc.contributor.advisorBaykent, Ufuk Özen
dc.contributor.authorTavacı, Sena
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0009-0002-5716-0534
dc.date.accessioned2025-10-15T07:03:18Z
dc.date.issued2025-08-26
dc.description.abstractThis study investigates how Sustainable Development Goals (SDGs) are integrated into two English language coursebooks used in Turkey: A Ministry of National Education (MoNE)approved 9th-grade book and a commercially published A1+ book. Using comparative qualitative content analysis, the research examines both the presence and pedagogical depth of SDG-related themes. Guided by the 17 SDGs and their themes, a structured coding framework was applied to identify patterns and assess the thematic integration within each coursebook. Findings show that while both books include SDG content, the commercial coursebook demonstrates a broader and more balanced engagement, addressing a wider range of goals such as climate action, gender equality, and reduced inequalities across diverse activities. In contrast, the MoNE-approved book focuses heavily on SDG 4.7, limiting thematic diversity and interdisciplinary learning. These differences suggest that commercial materials may offer greater potential for promoting global citizenship and sustainability in English Language Teaching (ELT). The study highlights the need for curriculum developers, publishers, and educators to integrate sustainability themes more meaningfully into ELT materials. Although limited to two coursebooks and lacking classroom-level analysis, the research provides useful insights for enhancing global education through language teaching. Future studies are encouraged to expand the sample, include classroom perspectives, and explore ideological framing through discourse analysis.
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye'de kullanılan iki İngilizce ders kitabında Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının (SKA'lar) nasıl entegre edildiğini incelemektedir: Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) onaylı 9. sınıf ders kitabı ve ticari olarak yayımlanmış A1+ düzeyindeki bir ders kitabı. Karşılaştırmalı nitel içerik analizi yöntemiyle, her iki materyalde SKA temalarının varlığı ve pedagojik derinliği araştırılmıştır. Çalışma, Birleşmiş Milletler'in tanımladığı 17 SKA ve bunlara ilişkin temalar doğrultusunda yapılandırılmış bir kodlama çerçevesi kullanılarak metinlerdeki örüntüleri belirlemeyi ve tematik entegrasyonu değerlendirmeyi amaçlamıştır. Bulgular, her iki kitapta da SKA içeriği yer alsa da ticari kitabın iklim eylemi, toplumsal cinsiyet eşitliği ve eşitsizliklerin azaltılması gibi daha geniş bir yelpazedeki hedefleri çeşitli etkinlik türleriyle ele alarak daha dengeli ve kapsamlı bir yaklaşım sergilediğini ortaya koymaktadır. Buna karşılık, MEB onaylı kitap ağırlıklı olarak SKA 4.7’ye (Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim) odaklanmakta, bu da tematik çeşitliliği ve disiplinler arası öğrenmeyi sınırlamaktadır. Bu farklılıklar, ticari materyallerin küresel vatandaşlık ve sürdürülebilirlik eğitimine katkı sağlama potansiyelinin daha yüksek olduğunu göstermektedir. Çalışma, müfredat geliştiriciler, yayınevleri ve eğitimciler için SKA temalarının İngilizce öğretim materyallerine daha anlamlı şekilde entegre edilmesinin önemine dikkat çekmektedir. Sadece iki ders kitabının incelenmiş olması ve sınıf içi uygulamalara yer verilmemesi bu araştırmanın sınırlılıkları arasında yer almaktadır. Gelecek çalışmaların örneklemi genişletmesi, öğretmen ve öğrenci bakış açılarını içermesi ve söylem analizine dayalı ideolojik çözümlemeler yapması önerilmektedir.
dc.format.extentXII, 106 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/55635
dc.language.isoen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDers kitabı analizi
dc.subjectELT
dc.subjectESD
dc.subjectMEB
dc.subjectNitel içerik analizi
dc.subjectSKA
dc.subjectCoursebook analysis
dc.subjectMinistry of National Education (MoNE)
dc.subjectQualitative content analysis
dc.subjectSDGs
dc.titleLobal awareness in English language teaching: A comparative study within the context of sustainable development goals
dc.title.alternativeİngilizce öğretiminde küresel farkındalık: Sürdürülebilir kalkınma amaçları bağlamında bir karşılaştırmatr
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
Sena_Tavaci.pdf
Boyut:
1.21 MB
Format:
Adobe Portable Document Format