Publication:
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenimi süreçlerinde uzaktan eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorAlyaz, Yunus
dc.contributor.authorİdris, Sara Nasır Mohamad
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2024-01-03T12:17:44Z
dc.date.available2024-01-03T12:17:44Z
dc.date.issued2022-12-01
dc.description.abstractBursa ULUTÖMER’deki yabancı dil olarak Türkçe öğretimi etkinlikleri de salgın dönemde uzaktan eğitim yöntemiyle sürdürülmüştür. Bu yeni yöntem ve uygulamalardan Türkçe öğrenen öğrenciler ve öğreticiler de etkilenmiş ve duruma uyum sağlamaya çalışmışlardır. Bu çalışmada Bursa Uludağ Üniversitesi ULUTÖMER’de yabancı dil olarak Türkçe öğrenimi süreçlerinde uygulanan uzaktan eğitim uygulamalarının öğrenci kazanımları, dil yetilerinin gelişimine etkisi, öğrenci tutum ve görüşleri ile uygulamanın avantajları ve dezavantajları ele alınacaktır. Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğrenimi ve öğretimi alanında uzaktan eğitim olanaklarından yararlanılmasının potansiyeli ortaya konarak alana teknik ve bilimsel katkı sağlamaktır.
dc.description.abstractTeaching Turkish as a foreign language activities at Bursa ULUTÖMER continued with distance education method during the epidemic period. Students and instructors learning Turkish were also affected by these new methods and practices and tried to adapt to the situation. In this study, student achievements, the effect of distance education applications applied in the processes of learning Turkish as a foreign language at Bursa Uludağ University ULUTÖMER, the effects of student attitudes and opinions on the development of language skills, and the advantages and disadvantages of the application will be discussed. The aim of this study is to provide technical and scientific contribution to the field by revealing the potential of benefiting from distance education opportunities in the field of learning and teaching Turkish as a foreign language.
dc.format.extentVII, 67 sayfa
dc.identifier.citationİdris, S. N. M. (2022). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenimi süreçlerinde uzaktan eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/38718
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDil öğretim
dc.subjectUzaktan eğitim
dc.subjectYabancı dil
dc.subjectTürkçe öğretimi
dc.subjectLanguage teaching
dc.subjectDistance education
dc.subjectForeign language
dc.subjectTurkish teaching
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe öğrenimi süreçlerinde uzaktan eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of distance learning activities in the process of learning Turkish as a foreign language
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı/Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Sara_Nasır_Mohamad_İdris.pdf
Size:
1 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: