Publication:
Kamu kuruluşlarında müşteri odaklı yönetim anlayışına geçiş aracı olarak vatandaş tatmin araştırmaları ve Bursa halkına yönelik görgül bir çalışma

dc.contributor.buuauthorTak, Bilçin
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.contributor.departmentİşletme Bölümü
dc.date.accessioned2021-03-15T12:12:12Z
dc.date.available2021-03-15T12:12:12Z
dc.date.issued2002
dc.description.abstractToplam Kalite Yönetimine geçiş sürecini yaşayan kamu kuruluşlarında müşteri odaklı bir yaklaşımın benimsenmesi önem taşımaktadır. Bu çalışmada, kamu kuruluşlarında müşteri odaklı yönetim anlayışının teorik çerçevesi incelenmekte, bu süreçte müşteri tatmin araştırmalarının rolü ve sektöre özgü sorunlar tartışılmaktadır. Ayrıca, Bursa’da faaliyette bulunan bir kamu kuruluşunun sunduğu hizmetlerden müşterilerinin tatmin olma düzeyini analiz etmeye yönelik görgül bir araştırma çerçevesinde kamu kuruluşlarında müşteri tatminini oluşturan unsurlar ve etkileri incelenmektedir.
dc.description.abstractCustomer-focused managerial approach is widely accepted by government agencies which are seeking to achive TQM. In this study, the conceptual framework of customer –focused managerial approach in public service management is explained and the several implications related customer satisfaction surveys in this progression is discussed. Besides, the factors which have causal relationship with customer satisfaction levels are analyzed based on an emprical investigation survey that was conducted on citizens staying at Bursa .
dc.identifier.citationTak,, B. (2002). "Kamu kuruluşlarında müşteri odaklı yönetim anlayışına geçiş aracı olarak vatandaş tatmin araştırmaları ve Bursa halkına yönelik görgül bir çalışma". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2),143-159.
dc.identifier.endpage159
dc.identifier.issn1301-3386
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage143
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17724
dc.identifier.volume21
dc.language.isotr
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectCustomer-focused
dc.subjectMüşteri odaklılık
dc.subjectKamu kuruluşları
dc.subjectMüşteri tatmin araştırmaları
dc.subjectToplam Kalite Yönetimi (TKY)
dc.subjectAlgılanan hizmet kalitesi ölçeği
dc.subjectGovernment agencies
dc.subjectTQM
dc.subjectSERVQUAL
dc.subjectCustomer satisfaction survey
dc.titleKamu kuruluşlarında müşteri odaklı yönetim anlayışına geçiş aracı olarak vatandaş tatmin araştırmaları ve Bursa halkına yönelik görgül bir çalışma
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
21_2_7.pdf
Size:
238.68 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: