Publication:
İlköğretim 6. sınıf Türkçe kitaplarındaki kelime grupları ve öğretimi üzerine bir değerlendirme

dc.contributor.authorÇağlayan, Nilay
dc.contributor.buuauthorEroğlu, Süleyman
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Bölümü
dc.date.accessioned2020-08-14T11:18:28Z
dc.date.available2020-08-14T11:18:28Z
dc.date.issued2009-08-01
dc.description.abstractİnsanlar arası anlaşmanın en etkili aracı dildir. Dilin etkin kullanımı kullanıcılarının ona olan hâkimiyetleri ölçüsündedir. Bu da belirli bir süreçte dil eğitimi almakla mümkündür. Dil eğitiminden amaçlanan öğrencilerin yazılı ya da sözlü her türlü duygu ve düşünceyi tam ve doğru olarak anlayabilmesi ve anlatabilmesidir. Bunun yolu da öncelikle dilin beceri ve ardından bilgi alanında öğrencilerin yetkin kılınmasından geçmektedir. Dilin beceri alanını dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma; bilgi alanını ise dil bilgisi oluşturmaktadır. Dil bilgisi, temel dil becerilerini destekleyen kurallar bütünüdür. Kelimeler ve kelimeler arası ilişkilerin Türkçenin kurallar bütünü içinde ayrı bir yeri vardır. Türkçe öğretiminde öğrenciye kelimeler arası ilişkiler çerçevesinde kelime grupları kavratılarak soyutlama yeteneği kazandırılabilmektedir. Soyut düşünce gelişiminin önemli bir basamağını teşkil eden 6. sınıf düzeyindeki ders kitabı metinleri ve metinlere bağlı etkinliklerin bu amaç doğrultusunda seçilip düzenlenmesi gereği kendini göstermektedir. Bu makalede 6. sınıf Türkçe kitaplarındaki metinlerde yer alan kelime grupları tespit edilmiş, öğrenci kazanımları çerçevesinde metinlerin ve dil bilgisi etkinlerinin sunduğu olanaklar incelenip değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractLanguage is the most efficient means of communication among people. Its efficient use depends on their language competence, and this can only be acquired with language education. The aim of the language education is to make students understand and express all kinds of ideas and feelings orally or written. This aim is achieved only by getting the students to be competent with the language skills and the knowledge on this field. The skills are listening/observing, reading, speaking and writing, and the linguistic competence is grammar. Grammar is a whole system of linguistic rules. The words and the relationship among them are considered to be very important in the Turkish language. In Turkish language education, within the framework of meanings beyond the vocabulary through the learning of the word groups, the abstraction skills are developed in the students. The six grade coursebook texts as an important stage of abstract thinking and the tasks of the texts need to be selected. In this study, the word groups in the six grade Turkish coursebooks are depicted and evaluated according to the students’ linguistic competence framework.
dc.identifier.citationEroğlu, S. ve Çağlayan N. (2009). “İlköğretim 6. sınıf Türkçe kitaplarındaki kelime grupları ve öğretimi üzerine bir değerlendirme”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 22(2), 623-636.
dc.identifier.endpage636
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage623
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153386
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12230
dc.identifier.volume22
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationYurt içi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİlköğretim 6. sınıf
dc.subjectTürkçe ders kitapları
dc.subjectKelime grupları
dc.subjectİsim tamlaması
dc.subjectSıfat tamlaması
dc.subjectSix grades in primary school
dc.subjectTurkish language course books
dc.subjectWord groups
dc.subjectNoun phrase
dc.subjectAdjective phrase
dc.titleİlköğretim 6. sınıf Türkçe kitaplarındaki kelime grupları ve öğretimi üzerine bir değerlendirme
dc.title.alternativeAn evaluation on word groups in primary 6th grade Turkish books and their teaching
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Türkçe Eğitimi Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
22_2_18.pdf
Size:
306.38 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: