Publication:
Okul öncesi eğitimi öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri, öğretim elemanları ve uygulama okulu yöneticilerinin öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri

dc.contributor.authorUyar, Rabia Özen
dc.contributor.authorTabak, Dilek
dc.contributor.authorTuran, Nursena
dc.contributor.buuauthorBaşal, Handan Asude
dc.contributor.buuauthorKahraman, Pınar Bağçeli
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Bölümü
dc.date.accessioned2020-09-28T10:50:13Z
dc.date.available2020-09-28T10:50:13Z
dc.date.issued2017-06-06
dc.descriptionBu çalışma 4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi’nde sunulmuştur.
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri, öğretim elemanları ve uygulama okulu yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması dersine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden Genel Tarama Modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini; 64 öğretmen adayı, 8 uygulama öğretim elemanı, 36 uygulama öğretmeni ve 11 okul yöneticisi olmak üzere toplam 121 kişi oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan görüş formları aracılığıyla toplanmıştır. Öğretmen adaylarının uygulama sürecinden beklentilerini, uygulama sürecinde karşılaştıkları sorunları ve uygulamaların zenginleşmesine yönelik önerilerini belirlemek amacıyla üç açık uçlu; uygulama öğretim elemanları, uygulama okulu öğretmenleri ve yöneticilerinin öğretmen adaylarından beklentileri, uygulama sürecinde yaşadıkları sorunlar ve uygulamanın zenginleşmesine yönelik önerilerini belirlemek için yine üç açık uçlu soru bulunmaktadır. Araştırma sonuçları incelendiğinde öğretim elemanları, yönetici, uygulama öğretmeni ve öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde sorunlar yaşadıkları ve ÜniversiteMEB işbirliğinin geliştirilmesi gerektiğini ifade ettikleri görülmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify the views of preservice teacherpreservice teachers studying at the Department of Early Childhood Education, practice instructors, teacher trainees and the practice school administrators on Teaching Practice course. General Screening Model is used from the quantitative research methods. Sample consists of 64 preservice teacherpreservice teachers, 8 practice instructors, 36 teacher trainees, 11 school administrators, 121 people in total. There are three open end questions for preservice teacherpreservice teachers in order to identify their expectations from the practice process, problems they face with and proposals for enriching the practices as well as three questions to identify the expectations of practice instructors, teacher trainees and administrators from preservice teacherpreservice teachers, problems they face with in the practice process and proposals for enriching the practices. When the results of the research is analyzed it can be seen that preservice teacherpreservice teacher, practice instructor, teacher trainees and practice school administrator encounter with some problems in teaching process and prolongation of the practice time and the progress on the cooperation between the University and Ministry of Education ( MEB) are emphasized.
dc.identifier.citationBaşal, H.A. vd. (2017). “Okul öncesi eğitimi öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri, öğretim elemanları ve uygulama okulu yöneticilerinin öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 30(2), 389-417.
dc.identifier.endpage417
dc.identifier.issn1301-3416
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage389
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/387136
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12925
dc.identifier.volume30
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationYurt içi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÖğretmenlik uygulaması
dc.subjectÖğretmen adayları
dc.subjectUygulama öğretmeni
dc.subjectUygulama öğretim elemanı
dc.subjectUygulama okul yöneticisi
dc.subjectPreservice teacher
dc.subjectTeacher trainees
dc.subjectUniversity instructor
dc.subjectSchool administrator
dc.titleOkul öncesi eğitimi öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri, öğretim elemanları ve uygulama okulu yöneticilerinin öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe opinions of preschool preservice teachers, teacher trainess, practice instructors and practice school administrators on teaching practice course
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
30_2_1.pdf
Size:
423.45 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: