Publication:
Proje tabanlı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji konuları ile ilgili akademik başarılarına etkisi

dc.contributor.buuauthorÖzer, Dilek Zeren
dc.contributor.buuauthorÖzkan, Muhlis
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-08-21T11:36:17Z
dc.date.available2020-08-21T11:36:17Z
dc.date.issued2012-04-01
dc.description.abstractBu çalışmada, proje tabanlı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji konularındaki akademik başarılarına etkisi araştırılmaktadır. Çalışmada, deneme modellerinden olan ön test son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Deney grubuna 18, kontrol grubuna ise 19 öğretmen adayı katılmıştır. Uygulama sırasında, öğretmen adayı kişisel bilgi formu, biyoloji bilgi testi-II ve proje sunumu gözlem çizelgesi olmak üzere üç farklı ölçme aracından yararlanılmıştır. Sonuç olarak; tüm Biyoloji konularını içeren puanlar ile yapılan analizler neticesinde, proje tabanlı öğretimin, proje tabanlı öğretimin, boşaltım sistemi ve laboratuar uygulamaları konu alanlarındaki akademik başarıları üzerinde etkisinin olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the effect of project based learning on academic success of science education teacher candidates regarding biological subjects. The research model of this study was pre-test post-test control group experimental model. 18 teacher candidates participated in the experimental group and 19 teacher candidates participated in the control group. Three instruments were used in this study to collect data, which were Personal Information Form, Biology Knowledge Test-II and Project Presentation Observation Chart. As a result, when the data was analyzed with the points covering all Biology subjects, it was seen that project based learning had effect on the academic success of students regarding excretory system and laboratory applications.
dc.identifier.citationÖzer, D.Z. ve Özkan M. (2012). “Proje tabanlı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji konuları ile ilgili akademik başarılarına etkisi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 25(1), 87-102.
dc.identifier.endpage102
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage87
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153463
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12391
dc.identifier.volume25
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectProje tabanlı öğretim
dc.subjectAkademik başarı
dc.subjectÖğretmen adayı
dc.subjectBiyoloji konuları
dc.subjectProject based learning
dc.subjectAcademic success
dc.subjectTeacher candidate
dc.subjectBiology subjects
dc.titleProje tabanlı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji konuları ile ilgili akademik başarılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of project based learning on academic success of science education teacher candidates regarding biological subjects
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
25_1_7.pdf
Size:
277.77 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: