Publication:
Otoriter ve diyalojik söylem tiplerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının argüman gelişimine etkisi

dc.contributor.buuauthorDemirbağ, Mehmet
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
dc.date.accessioned2020-09-30T12:12:21Z
dc.date.available2020-09-30T12:12:21Z
dc.date.issued2017-05-27
dc.description.abstractBu araştırmada otoriter ve diyalojik söylem tiplerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının elektriklenme kavramına yönelik argüman gelişimine etkisi incelenmiştir. Araştırmaya Türkiye’nin batısında yer alan bir üniversitenin birinci sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan 26 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma argümantasyon ve dilsel pratiklerin fen sınıfları içerisinde kullanımına yönelik eğitim alan bir öğretmen tarafından Genel Fizik Laboratuvarı II dersinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı alarak gözlem kullanılmıştır. Gözlemin konusu olan küçük grup ve büyük grup tartışmasında ortaya çıkan dilsel söylemlerin belirlenmesi için ses kayıt cihazından yararlanılmıştır ve elde edilen veriler söylem analizine tabi tutulmuştur. Söylem analizinde Scott, Mortimer ve Aguiar (2008) tarafından ortaya konulan otoriter ve diyalojik söylem tiplerinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde küçük grup ve büyük grup tartışmalarında kullanılan farklı söylem tiplerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının elektriklenme kavramına yönelik argüman gelişimine katkı sağladığı söylenebilir.
dc.description.abstractIn this study, the effects authoritative and dialogic discourses on pre-service science teachers’ argument development related to electrification were investigated. 26 freshmen pre-service science teachers from a state university located at western side of Turkey participated in the research. The research was conducted in a General Physics Laboratory II course by a teacher who received training on the usage of argumentation and lingual practices in science classes. Audio recorders were utilized to collect data, and then discourse analyze was applied on the data. Authoritative and dialogic discourse types revealed by Scott, Mortimer and Aguiar (2008) were adopted in analyze. Considering the results, it can be mentioned that different types of discourse utilized in small and big group discussions contributed positively to pre-service science teachers’ argument development related to electrification concept.
dc.identifier.citationDemirbağ, M. (2017). “Otoriter ve diyalojik söylem tiplerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının argüman gelişimine etkisi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 30(1), 321-340.
dc.identifier.endpage340
dc.identifier.issn1301-3416
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage321
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/317708
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13047
dc.identifier.volume30
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSöylem tipleri
dc.subjectFen bilgisi öğretmen adayları
dc.subjectElektriklenme
dc.subjectDiscourse types
dc.subjectPre-service science teachers
dc.subjectElectrification
dc.titleOtoriter ve diyalojik söylem tiplerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının argüman gelişimine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of authoritative and dialogic discourses on pre-service science teachers’ argument development
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
30_1_13.pdf
Size:
262.08 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: