Publication:
Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile psikolojik sağlamlık ve affetme düzeyleri arasındaki ilişki

dc.contributor.advisorÇetinkaya, Rahşan Siviş
dc.contributor.authorYaşar, Kübra
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-09T11:09:39Z
dc.date.available2019-12-09T11:09:39Z
dc.date.issued2015-05-22
dc.description.abstractBu araştırmada Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile affetme ve psikolojik sağlamlık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nin çeşitli bölümlerinden 486 kadın, 175 erkek olmak üzere toplam 661 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada ölçme aracı olarak öznel iyi oluş düzeyini belirlemek amacıyla Pozitif ve Negatif Duygu Durum Ölçeği (Watson, Clark ve Tellegens, 1988) ve Yaşam Doyumu Ölçeği (Diener, Emmans, Larsen ve Griffin, 1983) kullanılmıştır. Öğrencilerin demografik bilgilerini elde etmek için araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu, affetme düzeyini ölçmek için Heartland Affetme Ölçeği (Thompson, Snyder, Hoffman, Michael, Rasmussen ve Billings, 2005), psikolojik sağlamlık düzeylerini belirlemek için Ego-Sağlamlık Ölçeği (Block ve Kremen, 1996) kullanılmıştır. Bağımsız gruplar arasındaki farklılıkların testi için Mann-Whitney U Testi ve Kruskal-Wallis Testi kullanılmıştır. Öznel iyi oluş ile psikolojik değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek için Spearman's Rank Order Korelasyon yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada elde dilen bulgulara göre üniversite öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile araştırmaya konu olan psikolojik değişkenler arasında ilişki bulunmuştur. Ayrıca katılımcıların öznel iyi oluş düzeylerinin cinsiyetlerine ve süreğen hastalıklarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe present study, it was aimed to determine the relationship between the Uludağ University Education Faculty students' subjective well-being levels and their forgiveness and levels of psychological resilience. Participants were 661 students from the University of Uludağ attending undergraduate classes (486 female – 175 male) during the academic year 2013 – 2014. Data was collected using "Positive and Negative Affect Scale – PANAS" (Watson, Clark, and Tellegens, 1988) and "The Satisfaction with Life Scale" (Diener, Emmans, Larsen ve Griffin, 1983) which was used to determine levels of subjective well-being. "Personal Information form" which was developed by the researcher for obtaining demographic characteristics of students, "The Heartland Forgiveness Scale" (Thompson, Snyder, Hoffman, Michael, Rasmussen and Billings, 2005) for measuring the forgiveness levels, and "The Ego Resiliency Scale" to determine the psychological resiliency levels, was used for data analysis. "Mann-Whitney U Test" and "Kruskal-Wallis Test" were used to determine for differences between independent groups. "Spearman's Rank Order Correlation" method was used in order to determine the relationship between subjective well-being and psychological variables. Results revealed that there was a significant correlation between research variables and subjective well-being. Besides, the results showed that there is a significant difference between the gender of the participants' subjective well-being levels and their chronic illness.
dc.format.extentXII, 93 sayfa
dc.identifier.citationYaşar, K. (2015). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile psikolojik sağlamlık ve affetme düzeyleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/2587
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAffetme
dc.subjectÖznel iyi oluş
dc.subjectPsikolojik sağlamlık
dc.subjectSubjective well-being
dc.subjectPsychological resilience
dc.subjectForgiveness
dc.titleEğitim Fakültesi öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile psikolojik sağlamlık ve affetme düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the Uludağ University Education Faculty students' subjective well - being, psychological recilience, forgiveness
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı/Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
407248.pdf
Size:
946.58 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: